Äntligen mars!

De mörkaste månaderna har passerat och nu är det ljust när man vaknar även om man vaknar tidigt. Det är här någonstans jag börjar återfå gnistan igen och sedan blir det till en låga lagom till sommaren, inte förrän en bit in i oktober falnar den och börjar dö ut igen.
Igår fyllde maken år, eller egentligen är han skottårsbarn så han får fira sin födelsedag på fel dag tre gånger per år hehe.
Idag kan det hända att vi drar ner på marknaden en liten sväng men endast för att äta Suovas. Det är ju inte tillgängligt mer än vid marknaderna, så man får passa på då 🙂
Hur startar ni upp mars?

Dezmin

7 responses to “Äntligen mars!

  1. Ja visst är det skönt! Trots blåst och regn som tidvis är blandat med snö. Ordet mars anar vår, och om bara några veckor går vi över till sommartid. Piggnar man inte till då, så gör man det väl aldrig.

    Gilla

  2. Jag njuter också av ljuset!! Har just lovat mig själv att jag ska komma igång med läsningen av min bokhög..

    Gilla

  3. Igår snöade det här, men som du säger är det skönt att det är ljust på morgonen, det går åt rätt håll!

    Gilla

Kommentera

