Två dagar kvar

Nu går jag in i slutscenerna i mitt manus, hurra!
Jag tycker alltid det är spännande att få reda på hur allt ligger till och den här gången visade det sig vara riktigt intressant. Jag undrar själv hur jag kom på det här? Det är sällan jag imponerar på mig själv, men den här gången blev jag förbluffad. För att vara en spänningsroman känns den här storyn ganska unik. Nu hoppas jag bara att det blir den här jag vågar skicka in till förlaget (när det blir dags någon gång nästa år) och inte den första versionen, för den kommer inte i närheten av detta.
Och så måste jag komma på en titel förstås, för just nu heter det här manuset XX. Fast det där med titlar är ju ett kärt besvär.
Men först måste jag skriva det rafflande slutet och tona ut på ett snyggt sätt 🙂
Vad gör ni andra denna torsdag?

Dezmin

16 responses to “Två dagar kvar

  1. Trött som bara den, ska jobba, äta och ha föreställning…

    Gilla

  2. Roar mig mest bara så där allmänt.

    Gilla

  3. Haha, vad härligt att kunna överraska sig själv sådär! 🙂
    Just nu gör jag inget särskilt, funderar på att åtgärda det … 🙂

    Gilla

  4. Det är svårt med titlar! Jag försöker komma på en bra titel på min novell. I övrigt ska jag städa och jobba. Hann skriva igår men har inga förhoppningar om att hinna eller orka det idag.

    Gilla

  5. Vad härligt det låter, att du känner att du har hittat en unik story. Är dina första titlar helt dina eller vill förlaget vara med och bestämma?
    Jag fick en knuff i rätt riktning när jag var ute och rörde på mig i går, precis när solen gick ner, och nu på morgonen har jag skrivit in det i mitt manus som befinner sig i någon sorts redigeringsstadie. I dag är jag hoppfull så det är en bra dag.

    Gilla

    • Ja, den känslan kommer inte till mig ofta, även om karaktärerna är rätt ovanliga 🙂 Mina första titlar är helt mina och förlagen har inte velat ändra mer än småsaker hittills.
      Härligt med en knuff i rätt riktning! Då vet du att du är på rätt väg 🙂

      Gilla

  6. Vilken härlig känsla! Såklart du ska skicka in den här versionen, ingen tvekan om det. Du har ju dessutom den andra på lager…om utifall att 🙂 Jag läser mitt manus en sista gång. Ibland är det svårt tycker jag. Att se texten utifrån. Man vet inte om den funkar eller inte. Själv kan man den ju utan och innan. Får väl lita på testläsarna…:)

    Gilla

    • Verkligen! 🙂 Tack för ditt stöd! Jag ska försöka vara riktigt modig och skicka den här och som du säger, den andra versionen har jag ju utifall att 🙂
      Jag tycker alltid det är lika spännande när det är dags för testläsarna att ta vid, det är ju då man brukar få en indikation på om man har tänkt rätt. Håller tummarna för att dina testläsare gillar manuset 🙂

      Gilla

  7. Vad läckert – överraska sig själv!
    Idag gick jag upp i ottan – nu är det dags för en fika till. Ikväll är det release för Åsa Bonellis ‘Stanna innan du går’ – underbart 🙂
    Innan det, är det meningen att vi är ett litet gäng som ska ta ett glas och/eller äta. Jag tänkte jojna – men fick ett väldigt trevligt sms nyss … så jag kanske hoppar glaset och till o med drar från releasen lite innan den tar slut.

    Gilla

    • Ja, verkligen! Inte så ofta det händer mig 🙂
      Men oj, nu blev jag väldigt nyfiken! Vad kan det vara för sms som får dig att avstå ett glas innan releasen och att gå tidigare? 🙂

      Gilla

  8. Haha, vad underbart när man själv blir överraskad, måste vara en häftig känsla! 🙂 Precis som att se en film. Antar att skrivandet får ytterligare en dimension när man arbetar på det sättet. 🙂 Brava!

    Gilla

    • Det är en underbar känsla! 🙂 Och just den här vändningen har jag nog blivit mest överraskad av om jag ser till samtliga manus jag skrivit. Precis, det är som att se en film där man hela tiden gissar vem som kan vara gärningsmannen 🙂 Tack!

      Gilla

Kommentera

