Det sista

Idag skriver jag de sista sidorna och sedan är det helg.
Jag ska förstås fira min målgång med ett glas vin eller två, samt njuta av att jag kommit igenom ännu ett råmanus.
I bakhuvudet har jag samtidigt börjat bearbeta den historia som jag tänkte skriva som ska handla om helt andra karaktärer och i morse när jag kollade igenom fb, hittade jag ett kul citat som gav mig en idé. Men den här historien kommer att få mogna ett bra tag innan jag skriver ner den (det är inte ens säkert att det blir den i slutändan), för nu behöver jag läsa lite böcker och vila min överhettade ”skaparhjärna” hehe.
De första två böckerna jag har tänkt läsa har jag sagt till biblioteket att ta hem, så de är beställda och jag hoppas de ska komma under nästa vecka. Jag kanske läser skräcknovellen av Pia Widlund i helgen (Djävulens sista dans) och mjukstartar med den.
Ska ni göra något roligt i helgen?

Dezmin

12 responses to “Det sista

  1. Det låter skönt med lite vila och läsning som återhämtning. Lycka till med slutet! Själv ska jag jobba i helgen. Inte precis någon vila… 🙂

    Gilla

  2. Vad skönt att du snart är klar! Tycker verkligen du förtjänar både vin och läsning 🙂

    Gilla

  3. Djävulens sista dans kan bli en nagelbitare, ta den innan det blir möööööörkt!

    Gilla

    • Hahaha, det lät lovande. Jag är inte så lättskrämd, men det ska bli intressant att läsa den. Kanske utmanar jag ödet och läser den när det är mörkt 🙂

      Gilla

  4. Heja, Eva-Lisa – du är bara BÄST!!!
    Helgen börjar väl idag? Ska träffa Annika Estassy och Hanna Lans på ett anrikt café på Östermalm – fika, prata. Senare drar Hanna och jag till något ställe för att höja våra glas och ta en bit mat.
    Gårdagens jippon var som en fredagskväll … så torsdag det än var – den var toppen på alla sätt. Efter Åsas release mötte jag upp Dalmasen i mitt hjärta – vi handlade ingredienser till en ljuvlig sallad med kräftstjärtar … och sedan … säger jag inget mer … du får ha lite fantasi 😉
    Imorgon, lördag – ska jag oroa mig en del … dottern, dotterdottern och svärsonen flyger iväg till ett pytteland som gränsar till Saud-Arabien i Persiska Viken. De mellanlandar där innan de flyger vidare till sin destination. Längtar redan till att de landar på svensk jord igen.
    Ha nu en riktigt avkopplande helg ❤

    Gilla

    • Haha, tack, Ebba!
      Hehe, ja fantasin kan jag ju använda utan problem 😉 Härligt att det blev så lyckat och att du har ännu fler trevligheter att se fram emot.
      Jag håller tummarna för att det går bra för din dotter och hennes familj under flygturerna, förstår om du är orolig.
      Ha en riktigt fin helg du med! ❤

      Gilla

  5. Åh, vad härligt att skriva de sista sidorna och på en fredag dessutom. Grattis till målgången! Låter klokt att läsa böcker ett tag.

    Gilla

  6. Att ha berättelser att bearbeta i bakhuvudet är en härlig sysselsättning. Oavsett i vilket stadie de är. Bra jobbat med manuset! Skönt då med lite ledighet och läsande 🙂

    Gilla

Kommentera

