En skrivande dag

Jag får frågor ibland hur jag lägger upp dagen när jag skriver.
Skriver jag bäst på för- eller eftermiddagen?
Hur många timmar i sträck sitter jag?
När gör jag research?
Svaret är väldigt enkelt och här nedan en film som antagligen visar arbetsprocessen för de flesta andra som också sitter och skriver.
Eftersom detta rör sig om en romanceförfattare, är nog det enda som skiljer mig från henne, just själva researchscenen. Vid det tillfället kan det istället handla om att jag tar med mig makens luftpistol ut på gården och testar mig fram 😉
I övrigt är det alltså precis så här det ser ut.
Frågor på det?

Dezmin

13 responses to “En skrivande dag

  1. Haha, kul att få veta hur ”du” jobbar. Dansen med hunden var bäst!!

    Gilla

  2. Kul film. Känns väldigt bekant på något sätt 🙂

    Gilla

  3. Hehehe. Det där sista lät coolt. Grannarna får akta sig… 😉

    Gilla

  4. Jag kanske är den enda som har en fråga. Hur tolka? Att författare skyller på skrivandet när andra behöver deras hjälp? Att största delen av arbetsdagen handlar om helt andra sysslor än att skriva? 😉

    Gilla

    • Ja, typ så 😉 Det är extremt jobbigt att sitta och fantisera en hel dag hehe. Då är det bra att det finns andra saker som man kan ägna sig åt medan man funderar 🙂

      Gilla

Kommentera

