Dags att se framåt

Deklaration – check!
Det var himla skönt att lämna den bakom sig till slut. Nu kan jag se framåt istället.
Tiken har börjat löpa så nu får vi se om det blir några valpar till sommaren.
Vi får även se om jag uppbådar kraft och energi att fortsätta skriva på mitt sidoprojekt, för just nu tar allt som heter nyskriv mig emot. Jag behöver nog fylla på mitt ”fantasiförråd” lite och därför väntar jag fortfarande otåligt på böckerna från biblioteket. Tror jag ska sluta låna fysiska böcker där, för av någon outgrundlig anledning blir det aldrig min tur på dem. Det var ju likadant sist jag köade på böcker där. Efter idogt väntande blev det min tur på en av dem i alla fall.
Imorgon ska jag träffa en författarkollega och lägga upp lite riktlinjer för ett framträdande vi ska göra i början av maj.
Ja ni ser, här handlar allt om vad som ska hända längre fram. I nutiden står det ganska stilla, men det kan ju också vara skönt ibland, speciellt efter man deklarerat 🙂

Dezmin

10 responses to “Dags att se framåt

  1. Ja, tyvärr har jag också tröttnat på väntetiden med att låna fysiska böcker och eftersom de inte finns som e-lån blir det inte av att jag läser om jag inte köper dem. Själv känner jag mig väldigt seg idag, kommer inte riktigt igång som jag vill, hoppas det ger med sig snart!

    Gilla

    • Samma här! Funderar på om jag skulle be biblioteket ta hem böckerna som e-böcker istället så kan jag låna dem den vägen och där lär det knappast vara kö i alla fall. För annars blir det precis som du säger, att det inte blir av att jag läser dem.
      Ja, den här segheten är riktigt besvärlig, jag hoppas också att den släpper snart.

      Gilla

  2. Grattis till färdig deklaration!
    Vad spännande det låter med det kommande framträdandet. Får man fråga om vilken ort det handlar om?

    Gilla

  3. Härligt med färdig deklaration och ett litet andningshål. Vad är hundarna för ras?

    Gilla

    • Ja, verkligen härligt! 🙂 De är båda flattar, så förhoppningsvis blir det flatvalpar, såvida hon inte hinner tjuvpara sig någonstans, men sådan otur hoppas vi att vi inte har.

      Gilla

  4. Klickade in min deklaration på telefonen för en stund sedan. Skönt att jag har det enkelt än så länge 🙂 Jag skulle också behöva läsa mer och då för att fylla på med ord. Just nu känns det trögt att få till bra meningar. Ungefär som att jag har glömt bort hur de kan skrivas.

    Gilla

    • Ja, det är fördelen innan du är utgiven, då är deklarationen en barnlek 🙂 Men vet du, när jag hade träff med skrivarcirkeln sist var det en i gruppen som berättade att han läst om en författare som jobbade just så, alltså att hon (eller om det var en han) måste läsa lika många boksidor som denne skrev, för att fylla på med ord. Det ligger nog en hel del i det, tror jag 🙂

      Gilla

Kommentera

