Att göra idag

Igår landade ”Du” i min brevlåda 🙂
Jag har redan börjat läsa den och även om jag bara kommit en fjärdedel in i den än, gillar jag den skarpt. Återkommer med recension när den är utläst.
Idag blir det (förutom läsning) mest en del småstädning efter renoveringen. Vi är snart färdiga med nästan allt på insidan. Utsidan blir så mycket enklare för då behöver man inte leva i ett kaos.
Sedan ska jag försöka ta tag i skrivandet också, men eftersom jag har svårt för att skriva när jag läser en bok, får jag ta det i mellanrummen mellan böckerna jag planerar läsa närmast.
Läser/skriver ni något just nu och i så fall vad?

Dezmin

12 responses to “Att göra idag

  1. Ska bli intressant att höra vad du tycker om den.
    Jag har precis börjat på Karolina Ramqvists Flickvännen. Tyckte mycket om hennes Alltings början.

    Gilla

  2. Skriver mängder och är så himla glad över det! (Läser lite långsammare i stället…)

    Gilla

  3. Alltså, just nu så tänker jag nog mer på vad jag borde läsa och skriva än vad jag faktiskt läser och skriver … Ska skärpa mig. Snart 🙂

    Gilla

  4. Skrev lite igår, sen läste jag 2 korta noveller. Har fastnat i en bok som jag måste ta tag i…

    Gilla

  5. Hej!
    Jag har nominerat dig till Liebster award! Du väljer själv om du vill ta emot priset eller inte.
    Här är mitt blogginlägg: http://evaholmquist.ordspiran.se/liebster-award/
    Kram Eva

    Gilla

  6. Jag är lite i samma sits, att jag läser just nu och mest planerar skrivandet, efteråt. Av någon anledning blir det sällan jättemycket läst medan jag skriver, för då går all ledig tid åt till det. Så ja, jag kanske också behöver separat läs- och skrivtid. 🙂 Skönt att du snart inte behöver leva i ett kaos längre 🙂

    Gilla

    • Jamen precis, det funkar att grunna lite på storyn man ska skriva, men jag har svårt att få något skrivet när jag läser 🙂
      Ja, det är verkligen skönt! Snart är det bara kvar lite utomhus och det är ju betydligt enklare 🙂

      Gilla

Kommentera

