Att förena nytta med nöje

Med hjälp av trogen testläsare och tillika skrivarvän, har jag nu rett ut vari problemet ligger med ett av sidoprojekten. Det rör den där skruvade historien som är skriven i DPoV och det manus jag kommit längst med.
Ibland tror jag att skrivarhjärnan har en helt magisk förmåga att indikera när det är dags att ta ett steg tillbaka och begrunda projektet för att förhindra att det går åt fel håll.
Så, igår putsade jag fönstren och funderade hur jag skulle komma tillrätta med problemet och idag ska jag hjälpa maken att kratta gården och då tänkte jag fortsätta fundera. Det är ju en skruvad historia och då måste alla svängar tas ut till bristningsgränsen 🙂
Av någon anledning funderar jag bäst om jag inte sitter med näsan i manuset (och helst inte i internet heller) så då passar det ju bra att grunna medan jag gör lite nytta. Kanske är det just exakt detta som ”att förena nytta med nöje” handlar om 😉

Dezmin

8 responses to “Att förena nytta med nöje

  1. Ja, det är nog precis det som menas med det uttrycket 🙂

    Gilla

  2. Så kan det vara. Jag tänker en hel del när jag håller på i trädgården. Kroppen jobbar på ett annat sätt och då slår det gnistor i tankebanorna!

    Gilla

  3. Jag brukar också få mer uttänkt när jag gör något helt annat. Att stirra på skärmen blockerar mig bara. Att dessutom få andra grejer gjorda är ju bara positivt 🙂

    Gilla

    • Jamen visst är det! 🙂 Det är nog ganska bra att våra skrivarhjärnor funkar så här, för annars skulle man väl aldrig få något annat gjort än det man kan göra på datorn 🙂

      Gilla

  4. Att vara i fysisk rörelse är det bästa för att få kreativa idéer. Ibland dyker idéer upp som jag inte alls är ute efter men de är minst lika bra 🙂 Hoppas du fick lite kreativa uppslag under tiden du krattade.

    Gilla

    • Jamen så upplever jag det också! Och de idéer som inte hör hemma i just detta manus kan jag spara till en annan gång.
      Det fick jag och nu vet jag hur jag ska få bukt med detta 🙂

      Liked by 1 person

Kommentera

