Input

Jag tror att jag har kommit till ett skede i skrivandet där jag behöver massor med input.
Just det här med att vara hemma hela dagarna bidrar (i alla fall för mig) att just inspirationen uteblir periodvis. Inte så bra. Och för att göra saker än värre, är jag inte en särskilt social person heller. Jag måste kanske ta mig i kragen och hälsa på vänner och bekanta en sväng, ni vet de där som håller sig ute i verkligheten 🙂
Det kanske är tur att det snart är långhelg för då har jag all tid i världen att träffa folk och vara social ett tag. Så det ska jag försöka göra.
Vad har ni för planer inför långhelgen?

Dezmin

8 responses to “Input

  1. Min man skojade med mig att vi kunde ju flytta till Gotland för där kunde han lätt få ett jobb. Ja men jag då kontrade jag. Ja men du kan ju sitta och skriva om dagarna svarade han. Det var då jag helt säkert insåg att jag inte skulle må bra av det. Nog för att jag älskar att skriva men jag älskar också interaktionen med människor, bollandet, samtalen… Så jag förstår att du får lappsjuka i ditt eget hem. Ut på skrivsafari med dig och få input till ditt skrivande 🙂
    Själv drar jag till Stockholm i ett par dagar (ons/tors) för release av Anneli Stålbergs Glashjärta. Ska bli härligt med safari i storstaden och bland skrivande nördar som jag he he.

    Gilla

    • Haha, jamen Gotland vore kanske inte så tokig plats att sitta och skriva på, men det är nog rätt dyrt att bo där, gissar jag.
      Nej, det är faktiskt bra att komma ut och träffa folk mellan varven också 🙂 För min del handlar det kanske inte så mycket om att träffa just skrivande människor, för jag får oftast ny fart eller nya uppslag när jag träffar människor som har något intressant att berätta som de antingen själva har upplevt eller känner någon annan som har varit med om. På det sättet kan jag sakna USA ganska mycket. Där gick det knappt en dag utan att man fick höra talas om något nytt som fick hjärnan att gå igång.
      Härligt med release och jag önskar verkligen att jag kunnat vara där jag med. Önskar Annelie all lycka till med boken! 🙂 Antar att du recenserar den framöver 🙂

      Gilla

      • Kan tänka mig att du fick höra mycket galna saker i USA 🙂 Jag brukar inte recensera böcker utanför genren fantasy (mest för att begränsa mig själv och mäkta med, det kräver både tid och arbete med att skriva dem) men för en vän kan jag göra ett undantag 🙂

        Gilla

        • Ja, det var en väldigt intressant plats att bo på 🙂
          Jag vet, att recensera tar sin lilla tid och även jag brukar försöka hålla mig till den genre jag gillar att läsa, med undantag för vänner förstås 🙂

          Liked by 1 person

  2. Ring en väninna och tjöta en stund, eller ta en promenad/fika tillsammans. Annars finns det ju alltid amerikanska nyhetssajter om man nu inte kan prata med folk på plats. Kan tänka mig att det händer lite mer på dem än i de svenska nyhetsrapporteringarna… Har du inte kontakt med folk därifrån förresten som du kan maila/chatta med?

    Gilla

    • Jo, men jag tror att jag behöver komma ut i verkligheten en stund, det är nog där skon klämmer mest 🙂
      Det skulle jag kunna göra, men det är lite långt att resa och träffa dem irl och det är nog det jag skulle behöva. Får kanske ta en resa dit framöver, hade varit kul.

      Gilla

  3. Jag känner så mycket igen mig i det du skriver. Förra veckan hade jag inget inplanerat och höll på att bli galen, det borde ha varit fantastiskt för skrivandet, men istället blev det tvärtom. För mig handlar det delvis om att jag behöver uppleva något som ger bränsle till skrivandet, men även om att jag får längta lite när jag är ifrån det. Dessutom är det ju inte enbart själva skrivandet man ägnar sig åt utan även en tankeprocess och jag upplever att den kickar igång snabbare om man gör nåt annat och inte sitter framför datorn hela tiden. Det är svårt med en balans för jag är heller ingen social person som hälsar på vänner särskilt ofta.

    Gilla

    • Vad skönt, då är jag inte ensam 🙂
      Precis och många gånger blir det att man sitter framför datorn och försöker tvinga fram något och då blir tankeprocessen ännu trögare. Just det där du säger med att uppleva saker är viktigt för mig med och ju mer tid som man tillbringar hemma, desto mindre upplevelser blir det ju.
      Vi får försöka bli lite mer sociala kanske 🙂

      Gilla

Kommentera

