Om utrensning och skrivande

Tidigt i morse åkte vi iväg med en massa byggspill som legat bakom huset sedan i vintras när vi gjorde badrummet färdigt. Kändes väldigt skönt att bli av med det.
Nu har vi kvar sådant som måste ut ur förrådet för att vi ska kunna fylla på med andra saker som i skrivandets stund står inne i huset och tar plats. Ibland känns det som om man skulle behöva flytta ca vart tredje år, bara för att inte samla på sig så många saker som bara står och samlar damm. För när man flyttar då slänger man verkligen allt som man inte behöver.
Nåväl, nu är släpvagnen tom igen, men innan vi börjar röja ur förrådet ska vi hämta lite mer virke som vi behöver till huset.
Jag tar en bloggpaus över helgen och försöker samla tankar och kraft till skrivandet, för just nu går det tämligen trögt. Jag velar mellan olika projekt och brottas med tankar på att starta ett helt nytt. Samtidigt vet jag att inom en inte så avlägsen framtid, kör jobbet med trean i Limboserien igång och det hade därför varit skönt om jag hann få ner något som liknade ett råmanus på något av mina andra projekt. Men vi får se hur det går.
Ha en jättefin Kristi himmelsfärdsdag så ses vi på måndag! 🙂

Dezmin

12 responses to “Om utrensning och skrivande

  1. Haha, har också tänkt att man behöver flytta oftare för att verkligen göra sig av med onödiga saker, de blir lätt stående annars 🙂
    Ha en bra helg!

    Gilla

  2. Jag brukar flytta ungefr vart tredje r, lol. s jag har lyckats att inte samla p mig fr mkt saker. avskyr nr vartenda skp r fyllt till bristningsgrnsen… antar att det r lite svrare nr man bor i hus. iaf en flrdel med lgenhet. 😉

    Gilla

    • Ja precis, hus köper man inte så ofta att man hinner flytta särskilt många gånger, så på så sätt är det ju en fördel med lägenhet. Plus att man inte har samma förvaringsmöjligheter eller ytor att ställa onödiga saker på 🙂

      Gilla

  3. En sen majbrasa är annars ett fint knep 😉
    Ha en skön helg!

    Gilla

  4. Rensa och ta det lugnt, hoppas det lir bra väder!

    Gilla

  5. Ha en trevlig helg! Det är superbra att rensa, jag känner mig alltid lättare mentalt av någon anledning, när jag slänger saker, onödiga saker då 🙂

    Gilla

    • Detsamma! 🙂 Ja, rensning är verkligen bra, bara synd att det ska vara så svårt att komma till skott och faktiskt slänga grejer man ändå aldrig använder.

      Gilla

  6. Att rensa upp är befriande. Vi har gått igenom vårt garage och framöver ska jag ta övriga källaren. Ska bli så skönt med mer plats.
    Ta du en bloggpaus. Det har jag gjort när det gäller att läsa bloggar för att hinna redigera klart mitt manus. Det är faktiskt ganska skönt att fokusera helt på manuset ett tag. Internet och sociala medier snor lätt mer tid än man tänkt sig även om det är kul att hänga med vad ens bloggvänner har för sig 🙂
    Trevlig helg!

    Gilla

    • Ja, det är verkligen befriande för man hinner ju samla på sig en hel del som man inte alls behöver.
      Precis, ibland behöver man en liten paus för att reflektera och återhämta sig från alla intryck hehe.
      Ha en jättetrevlig helg du med! 🙂

      Liked by 1 person

Kommentera

