Det går framåt igen

Jag tycks vara på banan igen med den här skruvade historien som jag inte riktigt vet i vilken genre den hamnar än. ”Skröna” passar inte riktigt, eftersom en sådan brukar ha mer ”passande” utsvävningar och här rör det sig i det stora hela om mer ”opassande” sådana. Jag är i nuläget även lite tveksam till om det faller under ”satir”, men ett av syftena är ju att håna en företeelse med glimten i ögat, så kanske kan den ändå hitta hem just här.
Jag får se hur den börjar arta sig när jag fördjupat den lite och samtliga karaktärer har funnit sina ”platser”.
Det är i alla fall både kul och lärorikt att skriva i en helt annan genre än jag vanligtvis gör.
Och eftersom det regnar här idag, har jag ytterst få ursäkter att inte skriva, så det är väl bara att köra på då 🙂

Dezmin

12 responses to “Det går framåt igen

  1. Gott att höra att du är på banan igen. Att skriva på en helt ny berättelse är kul på alla sätt även om det kan vara lite trixigt innan man fått kläm på karaktärer och handling. Men det är som det ska vara. Utmanande.
    God skrivtisdag!

    Gilla

  2. Det låter riktigt spännande! Skönt att du är på banan igen. Här hos mig är det oxå bra skrivväder idag. Hoppas du får en bra skrivsession. 🙂

    Gilla

    • Hehe, ja vi får se hur den utvecklar sig. Jag kanske t o m får censurera delar av den innan den är klar 🙂
      Tack! Hoppas du med får en fin skrivardag 🙂

      Gilla

  3. Regnar det kan man bara skriva eller på sin höjd busa med hunden!

    Gilla

  4. Vad roligt att det går framåt! Hela maj har varit otroligt trög för mig, men jag har hopp om att det snart rullar på hos mig också 🙂

    Gilla

  5. Härligt att du är på banan igen. Svackorna kanske är bra på sitt sätt, så att man får känna hur underbart det är när det går bra 🙂

    Gilla

  6. Maj är ju egentligen raka motsatsen till November (och ligger precis ett halvår efter) och Nanowrimo, hehe, så det är kanske är fullt naturligt. Det är svårt att fokusera när det knoppas och frodas överallt. Då vill man helle vara ute. Med det sagt har jag för omväxling haft en väldigt bra maj ur skrivsynpunkt. Brukar oftast skriva bra i april/maj, av någon anledning. 🙂

    Gilla

    • Hehe, ja, eller före om man räknar årsvis 🙂
      Håller med, det är nog fullt naturligt för man vill gärna vara utomhus den här årstiden OM det inte var så mycket regn som det är i år. Kanske är det därför som jag lyckas skriva trots årstiden? Härligt att du haft en bra skrivarmånad! Jag hoppas jag får det med 🙂

      Gilla

Kommentera

