Veckans utmaning

Jag har alltid gillat utmaningar, men problemet med dem är att när jag väl lyckats klara dem, dör genast lusten och energin att fortsätta med dem. Ironiskt nog fungerar min man tvärtom. Han är inte så jätteförtjust i utmaningar, men när han väl tar sig an en sådan, lyckas han alltid göra det till något helt outstanding. Jag vet redan nu att jag framöver kommer att återkomma till det här, men det blir inte inom den närmaste framtiden och därför går jag raskt vidare till det dagens inlägg ska handla om och som också har med detta att göra.
Minns ni mitt skrivloft?
Det har ju varit färdigt en längre tid nu och allt jag behövt göra är att hitta möbler till det. Maken har tjatat och undrat hur länge jag planerar att häcka i soffan, för nu är ju det förbannade loftet färdigt. Vad väntar jag på? Bättre tider?
Även om han redan besvarat frågan själv, läser jag förstås mellan raderna att han börjar undra varför det var ett sådant tjat om att färdigställa loftet om jag ändå inte planerar flytta upp dit.
Så under de här dagarna har jag försökt blidka honom genom att åtminstone låtsas att jag anstränger mig för att hitta möbler.
För några dagar sedan fick jag tag på en bokhylla och den har jag nu fyllt med alla böcker som legat nedpackade i flyttkartonger sedan jag sålde min lägenhet 2005, samt alla andra nyinkomna böcker, som legat i högar lite varstans i datarummet.
Snyggt jobbat har jag tänkt. Nu kan jag ta det lite lugnt igen, för nu är han nog nöjd en stund. Problemet var bara att jag antagligen triggade någon form av ”lust att anta en utmaning” hos maken också, för vips hade han även hittat ett skrivbord och en skrivbordsstol till mig.
”Så där ja, nu kan du flytta upp”, förkunnade han nöjt.
Tyvärr tvingades jag göra honom besviken, igen, eftersom jag inte kan sitta och skriva på datorn vid skrivbordet. Just den platsen var mer tänkt som ett ställe att göra de administrativa arbetsuppgifterna. Vad jag verkligen behöver för att flytta upp på loftet är en soffa eller en bra fåtölj.
Så nu är tanken att vi ska ge oss ut på möbeljakt idag igen. Som tur är har vi bara två möbelaffärer här, så processen lär inte bli långvarig (såvida jag inte hittar något och vi måste åka till Umeå för att leta möbler).
Om maken lyckas bemästra den här utmaningen, återkommer jag med bilder inom kort. Lyckas han inte kan det ta lite längre tid 😉

Dezmin

10 responses to “Veckans utmaning

  1. Haha, stor igenkänning 🙂 Vi färdigställde ett kontor för att jag skulle sitta där men jag tycker också skrivbord passar bäst för administrativa sysslor. En soffa eller fåtölj är mycket bekvämare 🙂

    Gilla

  2. Du skriver så levande – ser allt framför mig 🙂
    Jag flyttade ju för ett år sedan … mina Billy har fortfarande inte fått på sig sina fem galsdörrar!

    Gilla

  3. Då är det ju inte så många möbler som saknas. Snart är det klart och inga fler ursäkter finns 😉

    Gilla

  4. Jag skulle också gärna vilja skriva från fåtölj som jag gjorde tidigare innan jag inrättade mig i mitt skrivrum – Med skrivbord och Med kontorsstol. Det är bara det att min nacke och högerarm tar sådan stryk av den sittställningen. Men trevligt är det 🙂 Med en riktigt bra fåtölj sitter du nog snart däruppe på loftet och blickar ut genom fönstret över nejden 🙂

    Gilla

    • För mig är det tvärtom, fast det är ryggen som tar stryk när jag sitter vid ett skrivbord. Och till slut har jag sjunkit så djupt ner i stolen att jag knappt når upp till skrivbordet hehe. Jag skulle säkert behöva träna upp några muskler för att orka sitta långa skrivpass på en kontorsstol, men det är lite överkurs för mig 🙂
      Jag tror också att jag får fin utsikt där uppe. Nu gäller det bara att hitta rätt fåtölj att sitta i 🙂

      Liked by 1 person

  5. Härligt, ska bli kul att se hur du inreder!

    Gilla

Kommentera

