Lite i taget

Det andra sidoprojektet växer långsamt fram, lite i taget.
Jag har i alla fall tagit mig förbi de första tio kritiska sidorna, de som för mig avgör om manuset har potential att alls blir färdigt. För om det inte känns rätt under dessa tio sidor, kasserar jag projektet.  Så fr o m nu handlar det mest om att få loss skrivtid mellan allt annat som jag ju egentligen hade planerat att göra i sommar. Samt att jag försöker ha någon form av semester också 🙂
Jag trodde heller inte att det här manuset skulle kräva någon större research, men där hade jag fel. Därför har mycket skrivtid gått åt till att ta reda på en del fakta, men nu tror jag att jag har koll på hur jag ska göra.
Idag har vi den första mulna dagen sedan midsommarafton, så jag ska försöka utnyttja den till att fortsätta skriva.
Vad pysslar ni med för roligt?

Dezmin

14 responses to “Lite i taget

  1. Är detta den senaste idén eller är det den före det förra sidoprojektet? 🙂
    Kul att du kommit igång redan, själv ska jag också försöka göra ett ryck, om jag bara kan sluta stirra på kattungarna 🙂

    Gilla

    • Haha, jag förstår om det är förvirrande 🙂 Det första sidoprojektet är råmanuset färdigt till (den skruvade historien) så den ska jag redigera framöver. Det här är det andra sidoprojektet (det som jag inte ens tänkt skriva förrän tidigast till hösten och som ska bli en relationsthriller).
      Ja, det är svårt att göra ryck i skrivandet när det är så mycket annat som distraherar. När valparna kommer får jag nog samma bekymmer som du 🙂

      Gilla

  2. Jag pysslar nog inte med något roligt alls tyvärr. Är på jobbet och äter en tryffelbiskvi. Så kul har jag. Men jag kanske börjar på ett nytt projekt i EM om jag inte tappar lusten innan dess.
    Relationsthriller låter spännande. 😊

    Gilla

    • Jamen att äta tryffelbiskvi på jobbet lät inte så tokigt det heller 😊 Nya projekt är alltid intressanta, det är ju först när man börjar på dem som man ser om de funkar eller inte.
      Jag hoppas att det ska bli det i alla fall, hehe, men vi får se.

      Gilla

  3. Jag gläds över en fin recension från BTJ av min bok Glashjärtat vänner eller fiender! ☺ För övrigt håller jag på att försöka kurera en orolig mage. Så lite blandat! 😉

    Gilla

  4. Det var en bra gräns med bara tio sidor för att veta om manuset har potential 🙂 Då slipper du skriva allt för mycket i onödan och kan använda tiden till något viktigare. Själv läser jag sista recensionsexet så fort jag kommer åt, ja även på arbetstid när det är lugnt. Sssch… säg inget 🙂

    Liked by 1 person

    • Ja, jag har alltid gjort så, för då behöver jag inte tvivla längs vägen sen. Men jag är mycket hård i min bedömning i just de där tio sidorna, men hellre det än att skriva mer än så, för att sedan börja ifrågasätta om manuset verkligen har potential 🙂
      Hehe, jag ska inte säga något och faktiskt är det väl bara bra att utnyttja dödtid till lite läsning 🙂

      Liked by 1 person

  5. Härligt när det rullar på och vad duktig du är!
    Just nu hänger jag på bloggen fast jag skulle behöva skriva :-/

    Gilla

  6. Servat bilen och hällt upp rabarbersaften på flaskor. Nu – redigering! Puh!

    Gilla

Kommentera

