Idéer och uppslag

Ibland hittar jag oväntat stoff till mina manus.
Som igår t ex hittade jag ett videoklipp på Youtube med information om hur en del getingar (jag hatar verkligen den insekten) använder larver som värddjur och lägger sina ägg i dem. Man ska inte se klippet om man är äckelmagad, men det var himla intressant. För tydligen blir hela larven ”omprogrammerad” i och med att den får getingäggen i sig och börjar agera för sin egen undergång och för äggens bästa, istället för att själv försöka överleva. Det här kommer jag att kunna använda i mitt andra sidoprojekt (fast på ett annat sätt förstås) när jag väl får tid att börja skriva det på allvar.
Visst är det tur att man kan hitta nya uppslag och idéer även när man inte hårdjobbar på något manus? 🙂

Dezmin

6 responses to “Idéer och uppslag

  1. Wow, det var en himla intressant grej. Förstår att du blev inspirerad 😊
    Naturen är verkligen underligt funtad ibland.

    Gilla

  2. Hmm, äckelvarning! Men bra att kunna hitta nya uppslag där man minst anar det!

    Gilla

  3. Fy, vad äckligt och samtidigt väldigt intressant! 🙂

    Gilla

Kommentera

