Här ska jag sitta!

Jag nämnde ju lite tidigare i höstas att jag skulle ta tag i mitt fåtöljletande på allvar nu när jag fått loss mer tid att kolla alternativ igen.
Så, äntligen kan jag presentera, (trumvirvel) ta daaa, min skrivfåtölj!

20151001_074155Jag kan jobba liggande om jag skulle vilja det, samt att den har flera olika massagefunktioner för både rygg och ländrygg om min arbetsställning börjar fresta på musklerna.
Jag måste tacka mitt företag eftersom det är det som har köpt den till mig. Fast i och för sig är det kanske min chef (aka mig själv) jag får tacka som verkligen förstår vikten av att den anställda har en bra arbetsmiljö. Få arbetsplatser är goda nog åt den som tvingas sitta i timmar och fantisera oavbrutet och ordet ”ergonomi” fick precis en vidare innebörd. Ni förstår ju att jag kommer att skriva massor i den här 😉
Idag får jag tyvärr inte njuta så mycket av nyförvärvet, för idag står det tydligen på arbetsschemat att jag ska skruva ihop de sista lådorna till skrivbordet, då detta var något jag skolkade från i våras för att det var så trist. Men nu måste det göras och är inte det snudd på tortyr när jag har fått en så fin skrivplats? 😦 Dessutom har det petats in att jag ska ha ett möte med Vuxenskolan för att eventuellt hålla i en skrivarkurs. Men den delen lät betydligt trevligare 🙂
Imorgon ska jag se om jag inte hunnit skriva ihop någon form av baksidestext till mitt sidoprojekt, så kanske vi kan bena ut vad den platsar i för genre. Är det bad lit, evil lit, mad lit eller crazy lit? Kanske är det något helt annat? Den som skriver får se, som jag brukar säga, hehe.
Jahapp, då är det väl bara att ta tag i arbetsdagen då, eller vad säger ni?

Dezmin

18 responses to “Här ska jag sitta!

  1. Skulle tro att du somnar på din post och att din ”chef” inte blir så nöjd. 😉

    Gilla

  2. Haha Gud vilken bra och omtänksam chef du har! 😀 tror dukommer vilja skriva ännu mer än tidigare nu med en så fin fåtölj. Den där chefen visste vad hon gjorde. 😉 och mad lit lät ju ganska oemotståndligt liksom bad lit. 😊

    Liked by 1 person

    • Visst har jag! Måste nog skicka henne blommor någon dag som tack 😉 Ja, nu får vi hoppas att skrivlusten flödar och tangentbordet glöder. Det gjorde hon! 🙂
      Haha, men visst var mad lit ganska träffande? Vi får se vad du tycker när jag snickrat ihop en baksidestext.

      Liked by 1 person

  3. Grattis till en sådan bra chef! Min låter mig sitta på en köksstol. Ja, den där blir bra när du hamnar i flow och inte vill gå upp.
    Det där med att eventuellt hålla i en skrivarkurs låter också spännande. Och baksidestexten. Spännisch.

    Liked by 1 person

    • Tack! Ja, den blir perfekt vid flowen 🙂 Oj, det där låter inte alls bra, du får genast ta en snack med din chef. Hota med att bussa den fackligt ansvariga på denne, så ska du se att det blir ordning och reda.
      Ja, det ska bli kul att höra lite mer om detta, återkommer med info om den med 🙂 Vad skoj! Ja, jag hoppas den ska bli spännande i alla fall.

      Liked by 1 person

  4. Vilken bekväm fåtölj och med lite friskvård inkluderat, himla bra investering tycker jag 🙂 Vad kul om du skulle få hålla i en skrivkurs, spännande!
    Ser fram emot baksidestexten!

    Gilla

    • Haha, jamen visst är det praktiskt! Arbetsplats och friskvård i ett 😉
      Ja, det skulle faktiskt vara rätt kul att hålla i en sådan, så jag får se vad hon säger.
      Utmärkt! Då hoppas jag ha fått ihop något tills imorgon 🙂

      Gilla

  5. Men åh, den där fåtöljen vill jag också ha! Får se till att byta chef… 🙂 Låter spännande med skrivarkurs!

    Liked by 1 person

  6. Åh, jisses va skönt det ser ut. Sån skulle jag vilja ha.

    Gilla

  7. Hur går det med din skrivarlya förresten ? Den med den fina utsikten. Står fåtöljen där nu ?

    Gilla

    • Ja, den står i skrivarlyan. Jag fixade ju det sista med skrivbordet igår, så jag ska fota där igen inom kort och lägga ut på bloggen så får du se slutresultatet 🙂

      Gilla

  8. Åh, en sådan skulle jag också behöva! Får så himla, himla ont. Just nu går vetekudden varm men den hjälper föga. Jag får lov att prata med chefen, jag också 🙂

    Gilla

  9. Wow, vilken Rolls Royce! En sån vill jag också ha 🙂 Den jag köpte på IKEA är jag jättebesviken på. När ekonomin tillåter ska jag kosta på mig en ny. Höj- och sänkbart skrivbord finns också på önskelistan 🙂
    Vad kul med skrivkurs! En spännande utmaning. Jag har börjat snegla på de kurser som hålls här i trakten. När familjepusslet består av färre bitar ska jag nog anmäla mig till en sån, men då sitter jag helst i skolbänken och inte som du, framme vid tavlan 😀 Lycka till!

    Gilla

    • Ja, den är verkligen helt fantastisk att sitta i och eftersom jag inte kan sitta vid skrivbordet när jag skriver, är den perfekt! 🙂
      Det gör du rätt i 🙂
      Det blir verkligen en utmaning och jag hoppas du får färre bitar i livspusslet snart så du kan unna dig en kurs.
      Stort tack! 😀

      Liked by 1 person

Kommentera

