Men ser man på

Jag börjar se något slags slut på redigeringen för det här sidoprojektet snart.
Jag sitter förvisso och småpetar i det fortfarande, för i förrgår kom jag bl a på att jag skulle ändra rubrikerna så även dessa utgjorde mindre enheter i helhetskonceptet, så dem sitter jag nu och formulerar om.
Utöver det har jag en idé om att skriva in några fler avsnitt där karaktärerna får komma till tals i jag-form. Just nu är det bara en av dem som fått göra det, även om det inte står uttryckligen vem av dem det är. Därför kommer jag eventuellt att lägga in fyra sådana avsnitt till, men de är inte så långa och ska inte ta så mycket tid. Snart i mål alltså. Tänk att jag genomlevt ännu en redigering! Hurra!

Idag har jag dels ett möte med arrangören för skrivkursen jag ska hålla och senare på kvällen har jag träff med skrivarcirkeln. Det blir intressant 🙂 Speciellt det senare, för den här gången får de som vill ta med sig en början som man skrivit på en roman, novellsamling, barnbok, etc och som man kan få respons på av de övriga deltagarna om man vill.
Fulltecknad dag alltså, så nu kör vi! 🙂
Vad gör ni för kul så här i början av november?

Dezmin

18 responses to “Men ser man på

  1. Vad handlar sidoprojeketet om? Bra jobbat med redigeringen. Vad tar du med dig för början till skrivarcirkeln då? 🙂

    Gilla

    • Sidoprojektet handlar om en grupp personer som efter en klassträff inser att de inte åstadkommit något alls i sitt liv. Därför kommer de på en tävling för att utmana varandra och för att få möjlighet att synas och bli någon. Men allt spårar förstås ur 🙂
      Jag vet inte om jag ska ta med mig någon början än. Den enda jag har som jag skulle kunna ta med är från sidoprojektet, men jag får se hur jag gör 🙂

      Gilla

  2. Hurra för att snart vara i mål med redigeringen!! 🙂
    Det låter som en intressant och fulltecknad dag. Speciellt det där med feedbacken kan nog bli intressant. 😀

    Liked by 1 person

  3. Härligt att det går framåt med redigeringen! Det gör det här också. Tror jag ska hålla deadline 9 november. Är bra nyfiken på ditt sidoprojekt 🙂
    Kul med både skrivarcirkel och den kommande skrivkursen som du ska ha.

    Liked by 1 person

  4. Vad skönt att du snart är färdig! Tycker du har jobbat på snabbt trots allt som kommit emellan 🙂

    Gilla

  5. Heja vad du är effektiv! Och i november, eller just nu, förbereder jag mest för att tillbringa helgen med en bunt skrivkursare.

    Gilla

  6. micael lindberg

    Står och väger på att kämpa vidare med bok fyra. Har ett alternativ att redigera samt planera till sommarens speciella författar och litteratur festival om man kan kalla den det. Samt göra klart det sista för att skicka antologi till förlag. Många saker låter det som men samtidigt är det inte så mycket som det är.

    Gilla

    • Du kommer säkert fram till ett bra beslut, ibland måste man bara få grunna lite 🙂
      Det låter jättespännande! Många gånger låter det mer än vad det är och när det är roliga saker känns det sällan ens besvärligt 🙂

      Gilla

  7. Va flitig du är, bra kämpat. Jag ligger lite lågt med skrivandet just nu, måste få lite avslutningar med elever avklarade. Kul att du ska hålla i en kurs, antar att vi får veta mer.

    Gilla

Kommentera

