Pewdiepie

Jag hade bara hört hans namn nämnas vid något tillfälle och hade ingen större koll på vem han är. Men nu när han släppt sin bok, har jag förstått  varför han blivit så känd.

Med sina 40 miljoner följare har Pewdiepie, som egentligen heter Felix Kjellberg, Youtubes största kanal. Där lägger han upp korta filmer på när han spelar och kommenterar dataspel och berättar för fansen om sitt liv. Den nya boken, som blir Felix Kjellbergs första, beskrivs som en självhjälpsbok med råd om hur man gör sitt liv rikare.

Nu riktar ju han sig till ungdomar, så jag kommer nog inte att köpa hans bok. Dock ska jag ta mig en titt på några av hans Youtube-klipp.
Idag kan man ju bli känd för nästan vad som helst. Det ”enda” som krävs är att du gör något unikt. Jag tänker att det fungerar lite som att ha en roll som vi inte ens visste fanns. Det fina med det är att allt man behöver göra är att uppfinna den rollen.
Mitt råd om hur man gör sitt liv rikare blir därför: ”Du kan bli vad du vill, se bara till att vara först med idén.” 😉

Dezmin

20 responses to “Pewdiepie

  1. Att få ungdomar att börja läsa är inte svårare än så! 😉

    Gilla

  2. Ditt var ett rent lysande råd tycker jag! 🙂
    Men lite tråkigt om dagens ungdomar inte läser annat än sånt. Fast det kanske de gör? Jag vet inte riktigt hur stor andel av ungdomarna idag som läser böcker. Knappast i samma utsträckning som vi gjorde iaf. Men vi hade ju inte datorer osv heller. Vi kanske också hellre skulle ha gjort annat om vi växt upp idag. Fast man undrar ju lite om författaryrket kommer att dö ut med tiden…

    Liked by 1 person

  3. Jag tänkte på det häromdagen, att till slut kanske det bara finns såna författare kvar – såna som blivit ett namn genom att göra något annat och sen skriver en bok om det. En del av dem skriver ju även skönlitterärt.
    Jag såg det inte själv, men tydligen satte Clara Henry rekord med sin signeringskö på bokmässan.

    Gilla

    • Jamen jag har tänkt samma sak! Och om det händer blir det ju ganska tråkigt till slut.
      Jag hörde också något om hennes kö på Bokmässan var lååång. Jag tänker att det är lite lustigt också att många som är kända för annat vill skriva en bok. För om vi vänder på det: Hur många författare får för sig att ge ut en platta t ex?

      Gilla

  4. Just det, det gäller att vara först!

    Gilla

  5. Jag var tvungen kolla vad det var för något. Fy så jobbigt! 😂
    Jag är lite arg på mig själv för att jag inte läser så mycket längre som jag egentligen vill! Har aldrig läst för att det inte funnits annat att göra utan just för att jag inte kunnat vara utan läsande. Skyller på utbrändheten. Förlorade mycket då och har inte hittat tillbaka helt. Än.
    Så det är mer dator och ipad. Är det ”lättare” på nåt vis? Eller mer beroendeframkallande?
    Men man behöver ju inte fastna för så schizofrent ”häftiga” saker som Pewdiepie. Tack o lov!

    Gilla

    • Jag har också perioder när jag läser väldigt lite, som nu t ex. Vet inte riktigt vad det beror på heller.
      Jag vågar inte svara på det, det är nog ganska individuellt. Kanske är det mer beroendeframkallande 🙂
      Hehe, precis! Dessutom tror jag inte att Pewdiepie skriver några långa historier, det handlar nog mer om kortare texter med visdomsord.

      Gilla

Kommentera

