Poängen med slut

Idag skriver jag in det sista avsnittet jag tänkte lägga till i mitt sidoprojekt och imorgon börjar jag redigera.
Utöver det måste jag fundera över slutet. Slutet ska ju binda ihop hela historien och gärna ha en poäng med berättelsen. Det är just poängen jag har svårt att hitta. I alla fall en poäng som känns tänkvärd. Men allt brukar lösa sig om man bara ger det lite tid, så jag hoppas att även det här ska klarna. Någon fler än jag som har återkommande svårigheter med just slutet?

Ikväll är det även releasefest för novellantologin ”I skuldens skugga”. Så, du som bor i Stockholm och har vägarna förbi Bernie’s klockan 19:30, kan kika in där. Allt överskott går till ”Min stora dag”.
Jag närvarar inte, men jag ligger inte på latsidan, för vid den tidpunkten håller jag i skrivarkursen.
Jamen då är det väl bara att kicka igång dagen då 😉

Dezmin

14 responses to “Poängen med slut

  1. Heja dig!! Snaaart är du i mål.
    Ja det där med slut kan vara klurigt. Just hur och var man ska bryta. Men om man får klura lite brukar det lösa sig. 😊

    Liked by 1 person

  2. Va kul med skrivarkurs, du måste återkomma med hur det gick. Vad det gäller slutet i Första given, tror jag att jag fick till det ganska bra. 90% av de lösa trådarna löstes upp och en liten naggande cliffhanger ska komma i bok nummer 2.

    Gilla

    • Det ska jag göra! 🙂
      Om det är en trilogi eller serie kan man förstås lämna någon liten lös tråd till nästa bok, men det är nog smart om 90% av konflikterna får sin upplösning i alla fall 🙂

      Gilla

  3. Ja, rapport från skrivkursen – det ser jag fram emot!
    Och heja heja! Snart i mål!

    Gilla

  4. Precis där står jag själv nu, att slutet ska ha en poäng och ge läsaren den där belöningen som man suktar efter som läsare men inte vill kunna räkna ut i förväg. Minst sagt knepigt. Betänketid är bra så du kommer säkert på något bra snart. Heja dig!!

    Liked by 1 person

  5. Oh, vad spännande med skrivarkursen 🙂 Du får rapportera om hur det gick!

    Gilla

  6. Jag säger samma – spännande med skrivarkursen. Hoppas vi får veta lite mer framöver 🙂

    Liked by 1 person

Kommentera

