Vad säger man?

Det är djupt tragiskt det som hänt i Frankrike.
Det kommer förstås att hända här också. Det har det förvisso redan gjort, även om vi hade tur den gången och den enda som drabbades var terroristen själv. Nästa gång är jag inte lika övertygad om att vi har samma tur. Jag tror tyvärr inte heller att Sahlins ”telefonhjälp” för terrorister som vill komma på bättre tankar, hjälper. Inte heller tror jag att vi är hjälpta av att Sverige har den svagaste lagstiftningen mot resande terrorister och terroristorganisationer, men det är möjligt att jag har missat någon genial tanke bakom detta.
Åsa Romsons bekymmer var uppenbarligen störst kring huruvida terrorhandlingarna i Frankrike skulle försvåra för klimattoppmötet i december. Det är gånger som dessa det känns tryggt att veta att vi har en vice statsminister som inte tweetar innan hon tänkt till ordentligt först.
Okej, jag ska sluta ironisera, men faktum är att det är svårt att låta bli när dumheterna avlöser varandra.
Jag bloggar mycket sällan om politiska ämnen. Det innebär inte att jag inte följer vad som händer, bara att det är tämligen meningslöst att diskutera i det rådande debattklimatet.
Men idag hade det känts fel att låtsas som om jag skulle ha missat vad som hände i Frankrike. Alla mina tankar går till de drabbade.

Dezmin

12 responses to “Vad säger man?

  1. Det är för jävligt och kanske är det bara början. Känns som ett tredje världskrig inte är långt borta. I det här läget hade vi behövt en stark regering!

    Liked by 1 person

    • Men vet du, tanken på ett tredje världskrig har även föresvävat mig fler än en gång. En stark regering är precis det vi behöver. Frågan är hur lång tid det ska ta för majoriteten att förstå det.

      Gilla

      • Ja eller hur, det är frågan. Är ju tyvärr långt till nästa val också. Läskigt är det alltihop, vart är världen på väg?

        Liked by 2 people

        • Ja, det är ju tyvärr det och om inte annat har vi verkligen börjat bädda för inbördeskrig. Det är inte bra när ett lands befolkning när ett allt större missnöje. Hade känts tryggare om åtminstone regeringen haft en, enda hållbar eller genomtänkt plan.
          Det undrar jag med.

          Liked by 2 people

  2. Mina tankar är där dina och många andras är ❤

    Gilla

  3. Jag gick hela dagen igår och försökte förstå det som hänt. Det är för hemskt och som du säger är det bara en tidsfråga innan det blir verklighet här med. Håller med Anna ovan.

    Liked by 1 person

  4. Även jag stämmer in i det Anna säger. Vi har inte ens några gränskontroller och ingen vet hur många terrorister som finns här och som väntar på en signal. Vad vi hade behövt är en regering som lever i verkligheten och inte i en fantasivärld!

    Liked by 1 person

  5. Såna här inlägg borde du skriva oftare 🙂

    Gilla

Kommentera

