Jutiskalendern

Jutiskalendern är en kalender där ortsbefolkningen kastar kläderna till förmån för en insamling. I år kan man bl a se de här personerna och pengarna går till Barncancerfonden den här gången.
Jag tycker att det här är ett bra initiativ. Vanliga människor viker ut sig i ett gott syfte. Förra året deltog t o m Arjeplogs kommunalråd, Britta Flinkfeldt Jansson. Det är något som fler politiker ska ta efter, tycker jag.
Personligen skulle jag kunna tänka mig att göra något liknande om pengarna gick till någon djurrättsorganisation.
Någon av er som skulle kunna tänka sig att göra detta och om svaret är ja, till förmån för vilken organisation eller stiftelse?

Dezmin

14 responses to “Jutiskalendern

  1. Kanske till förmån för fattigpensionärerna.
    Jag skulle vilja vända på det. Vilken makthavare skulle du vilja se kasta kläderna till förmån för något? Då vill jag se Löfven kasta kläderna för vården och äldreomsorgen.

    Gilla

  2. Haha tveksamt om jag skulle våga kasta kläderna själv. Men skulle gärna se politikerna göra det. Kanske inte så mycket för själva synen som för gesten.

    Liked by 1 person

  3. Om jag får drapera mig i något kan jag tänka mig att kasta kläderna. Jag kanske kan visa mitt bröst som har ett tufft ärr rakt över och göra det för bröstcancerforskningen 🙂
    Om du gör det för djurens rätt måste du naturligvis hålla i eller ha ett djur intill dig. Vilket väljer du?

    Liked by 1 person

  4. Har rensat en hel del i helgen och lite har jag lämnat in och en del gick till tippen. Djurrättsorganisationer gör ett beundransvärt jobb tycker jag. Ta djurstallet till exempel!

    Liked by 1 person

  5. Nu dröjer det nog inte länge innan vi får se författare kasta kläderna för att få uppmärksamhet till sina böcker med 😉 Kanske håller de bara en bok över de vitala delarna 😀 Eller kör The Full Monty. (Älskade den filmen by the way)

    Liked by 1 person

  6. Hahaha, ja det ska bli intressant att se om detta är ett fenomen som tar sig ändå in i författarvärlden 😉
    Ja, den var bra 🙂

    Gilla

Kommentera

