Grattis Khemiri!

Årets Augustpris i den skönlitterära kategorin gick till Jonas Hassen Khemiri. Jag är övertygad om att han skrivit en jättebra bok och att han är väl värd priset. MEN jag hade hoppats lite extra på John Ajvide Lindqvist. För hade det inte varit hur coolt som helst om någon som egentligen räknas till dem som inte skriver sk finlitteratur, hade vunnit priset? Då hade kanske gränserna börjat suddas ut lite, tänker jag.
Någon annan som hade en annan favorit bland de nominerade?

Dezmin

6 responses to “Grattis Khemiri!

  1. Ja, det hade faktiskt varit rättså coolt! 🙂
    Grattis till vinnaren!

    Liked by 1 person

  2. Tycker också att det skulle ha varit coolt! 🙂
    Ungdomsboken som vann har jag läst och den var riktigt bra!

    Gilla

    • Det hade det verkligen varit! 🙂
      Kan tänka mig det. Jessica Schiefauer fick väl även Augustpriset 2011 för ”Pojkarna” om jag inte missminner mig. Får nog ta och läsa någon av hennes böcker framöver 🙂

      Gilla

  3. Jo, det hade varit coolt. 🙂
    I år tänkte jag väldigt lite på vilka som var nominerade, har varit mer engagerad andra år.

    Liked by 1 person

Kommentera

