Jag överlevde

julen.
Men för andra var det på håret.
Det är märkligt hur vissa saker sammanfaller vid exakt rätt tidpunkt, för hade hjärtattacken som drabbade min svåger kommit en halvtimme tidigare under julafton, hade han inte levt idag.
Maken och hans andra bror fick sätta sig i bilen och åka till Umeå, så jag var ensam större delen under julafton eftersom det blev rätt sent innan de kunde köra hem igen. En del kanske skulle ha tyckt att det var lite trist att sitta ensam en sådan kväll, men jag gillar när det är lugnt och skönt och jag får vara för mig själv. Även på julafton faktiskt 🙂
Jag minns under tiden jag var singel, då planerade jag ofta att den här eller den här julen skulle jag få vara ensam och slippa umgås med en massa människor. Så blev det aldrig och jag gissar att den här julaftonen nog var en av de få där jag fick som jag ville. Även om det inte var planerat.
I övrigt då?
Jo då, jag har mest tagit det lugnt och umgåtts med maken och hundarna.
Nu återstår det ju inte så många dagar av det här året, så jag har redan börjat fundera över 2016 🙂
Någon annan som börjat planera inför nästa år?

Dezmin

12 responses to “Jag överlevde

  1. Vilken tur att det gick bra för din svåger.
    Här har det också var lugnt och trivsamt. Förstår att du gillade din jul. Om jag fick bestämma skulle januari komma direkt efter typ fjärde advent. Vanliga vardagar är bäst 🙂

    Liked by 1 person

  2. Oj! Hände det hos er? Skönt att han klarade sig!
    Jag har inga idéer om nästa år för jag tror inte på att planera så långt i förväg 😉

    Gilla

    • Nej, hehe, inser att jag var lite vag i min beskrivning. Det hände hos makens bror där större delen av hans släkt satt samlade. Så de ringde min man därifrån och berättade vad som hänt och att hjärtat stannat när han kom in på lasarettet här, så när de fick igång honom flög de honom direkt till Umeå.
      Det är rätt tänkt, man ska inte planera så långt i förväg 🙂

      Gilla

  3. Jag har mest vaga planer för 2016, inget spikat än… jag håller det lite öppet 🙂
    Tur att det slutade bra, är det inte typiskt att det ska hända saker just på julafton?

    Liked by 1 person

  4. Vilken tur att han inte var ensam och att allt gick bra!
    Det låter som att du fick en lugn och fridfull jul, vad skönt! 🙂

    Gilla

    • Han hade verkligen änglavakt, för han bor ju ensam annars och dessutom några mil från stan, så hade detta hänt nästan vilken annan dag som helst, hade det inte slutat väl.
      Ja, det fick jag verkligen! Fler sådana, tack! 🙂

      Gilla

  5. Det var inte kul det där med din svåger. Även om du fick en julafton för dig själv så kan jag tänka mig att den ändå innebar en del oro. Skönt att det gick bra. Några planer för 2016 har jag inte mer än att jag flyter med på vågen för vad som än dyker upp 🙂

    Liked by 1 person

Kommentera

