Hej 2016

Då var det dags att spotta i nävarna och ta tag i 2016.
Jag ska inte sia så mycket om vad som kan tänkas hända under året, men en del utvecklingar tänker jag följa lite extra.
Flera tidningsredaktioner har tagit beslutet att stänga av kommentarsfunktionerna under artiklarna på webben. Detta till följd av att det är för kostsamt att rensa ut kommentarer där skribenterna till dem gått över gränsen. Med tanke på att just tidningarna hela tiden tappar läsare, är jag tveksam till om det här beslutet kommer att locka tillbaka läsarna, men vi får väl se.
Bristen på poliser i olika delar av landet gör att man nu tar in pensionerade poliser i hopp om att upprätthålla en någorlunda standard på ordningen i landet. Det här blir också intressant att följa.
Jag kan inte erinra mig att vi någonsin har haft en så svag ledare som Löfven, så hur han ska klara sig är jag också nyfiken på.

Vad händer på skrivarsidan då?
Förutom att jag ska redigera råmanuset till fyran i Limboserien, har jag ju fortfarande inte skrivit färdigt mitt andra sidoprojekt (relationsthrillern). Där har jag en idé om att börja om från början och skriva en helt annan historia, dock inom samma genre, men jag får se om jag kommer till skott.
I övrigt lämnar jag som vanligt alla vägar öppna, jag trivs som bäst när jag har många valmöjligheter 😉
Okej, då kör vi igen då. 2016, here I come!

Dezmin

21 responses to “Hej 2016

  1. Haha de där sakerna tycker jag med ska bli intressanta att följa 😊
    Låter som om 2016 har förutsättningar att bli ett intressant år för dig! 😊 heja!

    Liked by 1 person

  2. Det mesta i landet är ju en fullständig katastrof och värst av allt är Löfven så det blir mer med en skräckblandad förtjusning jag följer utvecklingen.
    Jag ser fram emot dina åsikter kring detta och din nästa bok! 🙂

    Gilla

  3. Det är lite klurigt med pausade manus, ibland är det lättare att börja om från början eller byta inriktning tror jag, men hoppas du får klart den oavsett vilken story det blir!

    Gilla

  4. Ja det känns onekligen som om Sverige 2016 kan bli en riktig Thriller.
    Hoppas ditt skrivande också kommer att går bra 🙂

    Gilla

  5. Låter härligt med många möjligheter i skrivandet. Ska bli intressant att höra hur du kommer att göra.
    Tror att 2016 kommer att bli super 🙂

    Liked by 1 person

Kommentera

