Snart ny vecka

Under två dagar har vi haft kanonfint väder här, så jag och Dexter har varit på långa promenader ute på isen. Tiken gillar inte is och vägrar gå ner på den, så hon har tagit promenader med husse där det inte finns någon is.
Behöver jag säga att jag längtar till våren? Men nu är det ”bara” en månad kvar och jag märker redan att dagarna blir längre.
Jag försöker att inte planera så mycket just nu, utan tar dagarna som de kommer. Men två saker har jag planerat idag. Det ena är att läsa ut boken och det andra är skrivarkursen ikväll.
Imorgon är veckan slut och då ska jag vila hela helgen. Så jag kan ta nya tag och få fart på mitt liv igen under nästa vecka.
Har ni några planer inför helgen?

Dezmin

12 responses to “Snart ny vecka

  1. Låter jättehärligt med hundpromenader i solen 😊
    I helgen ska jag vara ledig och bara sova och ta det lugnt. Ser fram emot det som sjutton.
    Hoppas skrivkursen blir trevlig 😊

    Liked by 1 person

  2. Härligt med långpromenader! Själv har jag haft krassliga barn så har inte varit utanför dörren på flera dagar, men idag är det dags, rena äventyret hehe 🙂

    Gilla

  3. Minsta möjliga tänkte jag. Förutom en barnteaterkurs på söndag, 60 minuter.

    Gilla

  4. Jag hoppas också på promenader i helgen 🙂 Annars ska vi åka och fira en systerson i Stockholm i morgon och på lördag ska jag tyvärr jobba 😦

    Liked by 1 person

Kommentera

