Det är en sån dag

Är det inte märkligt hur allt ska gå en emot när man väl ska ta tag i saker och ting?
Först höll jag inte på att hitta underlaget till fakturan jag skulle skriva. Okej, det är mitt eget fel att jag har så dålig ordning, men ändå. Även om jag haft bättre ordning, skulle säkert något annat ha jävlats.
Sedan tänkte jag att jag skulle tvätta. Men går inte en säkring hela tiden då! När jag vippat tillbaka den för femte gången, drog jag ut varmvattenberedaren som jag vet går på samma säkring. Så nu verkar det funka. Dock ska jag ju inte behöva dra ut något annat för att säkringen inte ska flyga, så jag misstänker att det är tvättmaskinen som håller på att ge upp, den börjar ju ha några år på nacken nu.
Snart ska jag laga mat, så ni kan väl snälla hålla tummarna för att inte spisen exploderar, eller att maten fattar eld 😦
Imorgon ska jag försöka ta nya tag, men för idag ger jag upp precis alla göromål. Börjar det så här kan man ge sig fasiken på att inget går som man tänkt sig. Därför är det nog säkrast att hålla sig inomhus och inte göra någonting alls. Vem vet vad som skulle kunna hända om jag går utomhus?
Hoppas ni har en dag med bättre flyt!

Dezmin

14 responses to “Det är en sån dag

  1. Jag håller tummarna för att du inte fattar eld 😉

    Gilla

  2. En olycka kommer sällan ensam sägs det ju och det verkar onekligen sant för din del idag. Hoppas resten av dagen flyter bättre!

    Gilla

  3. Har det väl börjat så fortsätter det gärna…

    Gilla

  4. Men haha det låter som om du har ett italienskt elnät 😉 jag känner igen det där nämligen. 😄 men du kan ju alltid fixa ett grillspett så slipper du dra igång ugnen. Instämmer med Anders f.ö.

    Liked by 1 person

    • Haha, ja italienarna kanske har varit här och installerat om 😉 Allvarligt så tror jag det är tvättmaskinen, den börjar bli gammal och har tidigare krånglat när den ska centrifugera ibland, så redan där borde jag kanske ha anat oråd. Hehe, ja om inget mer händer, ska jag nog kunna hålla mig ifrån att fatta eld 🙂

      Liked by 1 person

      • Ja så kan det ju vara med. Jag blev bara så full i skratt. Känner igen att inte kunna föna håret med ugnen på eller kunna duscha samtidigt som tvättmaskinen går… 😉 har varit med om ett antal såna incidenter. 😄 hoppas dagen fortsätter bättre. Om du stannar inne och inte utför ngt hushållsarbete borde det gå. 😉

        Liked by 1 person

        • Hehe, låter lite jobbigt, men bara man är medveten om att det inte går att göra flera saker samtidigt, får man ju anpassa sig 🙂
          Men här får det nog bli en ny tvättmaskin om inte felet visar sig vara temporärt, eller ett helt annat.
          Det hoppas jag med. Ja, haha, jag ska vidta alla försiktighetsåtgärder som krävs 😉

          Liked by 1 person

  5. Hoppas resten av dagen var bättre😊

    Gilla

  6. El är läskigt. Särskilt när den gör sig märkbar på det där sättet. Hua!

    Liked by 1 person

Kommentera

