Den magiska sidan 90

För det mesta handlar mitt skrivande om att försöka få svar på någon fråga som jag grubblat över.
I det här manuset handlar det bl a om fördomar och om det kan finnas människor som är helt fördomsfria?
Fördomar existerar ju i alla grupper och hos alla människor. Fördomar riktar sig lika mycket mot mer kontroversiella ämnen och personer, som mot de mer konventionella.
Det här blir därför en av frågorna som jag försöker reda ut i min relationsthriller. Men det är inte det som själva handlingen bygger på.
Hur går det då, kanske någon undrar? Det här manuset har jag ju gnällt över i flertalet inlägg redan.
Det finns dem som påstår att det är omkring sidan 90 i manuset som allt vänder. Det är då det lossnar och allt går som en dans. Hittills har jag bara varit med om motsatsen. Alltså att det kan gå ganska bra fram till sidan 90, men att det därefter blir ganska motigt.
Nu har jag passerat den magiska sidan 90, men jag kan inte påstå att något går lättare för det. Lite har lossnat, men det är fortfarande det mest trögjobbade manuset jag skrivit hittills. Lever på hoppet att jag ska se det annorlunda när jag skrivit det färdigt och börjar läsa igenom det. Jag börjar i alla fall se ljuset i tunneln. Eller är det tåget som kommer nu?
Det lär väl snart visa sig, antar jag 😉

Dezmin

8 responses to “Den magiska sidan 90

  1. Håller tummarna för att det inte är tåget! 😛
    Jag har alltid haft lite motsatta känslan med, att det brukar gå lätt till en viss punkt, då det börjar bli trögt och verkligheten hinner ifatt en. Nu har det släppt men jag tror inte jag är på sid 90 än… Och var infaller egentligen sidan 90? Det är en giltig fråga tycker jag. Det är ju inget fast och fixerat. 😉 Borde vara bättre att prata om antal ord.

    Liked by 1 person

    • Vad bra, då är det inte bara jag 🙂
      Men precis, jag har också tänkt det. För var sidan 90 kommer in beror ju helt på teckensnitt, radavstånd och framförallt hur breda marginaler man ställt in. Haha, kanske därför de säger en sida och inte ord, för att det egentligen inte finns något som styrker den teorin 😉

      Liked by 1 person

  2. Jag har aldrig tänkt på om det lossnat vid sidan 90, däremot har jag hört att det ska finnas en tröskel vid sidan 30 och det stämmer nog in på mig för det är nog där min 10 000 ordssvacka börjar 🙂
    Undra varför en del manus är så trögjobbade, men hoppas det lossnar!

    Gilla

    • Ah, det har jag aldrig hört, men det stämmer nog i så fall bättre på mig med. För det är ju då jag börjar känna att det nog kommer att funka 🙂
      Visst är det märkligt och frågan är om det är ett gott eller ont tecken? Det lär ju visa sig 😉

      Gilla

  3. Jag tror att det är svårt att vara helt fördomsfri. Det ligger väl i vår kultur och i våran vardag. Man kanske inte tror att man har fördomar men har några blivit besannade, fortsätter vi i samma spår.
    Kul med sidan 90, det har jag aldrig hört. Men det kan kanske ligga något i det!

    Gilla

    • Jag har tänkt i samma banor, men den här karaktären har verkligen utmanat mig på den punkten 🙂
      Jag hoppades också att det skulle ligga något i det, men tyvärr verkar det bara vara vissa förunnat. Så jag får kämpa vidare 😉

      Gilla

Kommentera

