Vad läsa?

Till skillnad från Katarina, står min läsning helt stilla och har så gjort ganska länge. Vet inte vad det beror på, men de böcker jag lyckats börja på, tilltalar mig inte.
Så, vad gör man då? Väntar på att läslusten ska infinna sig, eller gör som när man skriver och piskar sig igenom boken?
Nu är det ju helg så kanske ska jag ägna mig åt att botanisera hos någon nätbokhandel? Alternativt kolla vilka e-böcker min bibbla har. Tycker det är så otroligt mycket mer smidigare att låna e-böcker än fysiska böcker, för de förstnämnda behöver man inte lämna tillbaka 🙂
Nåväl, jag gör ett ryck så får vi se om jag hittar något intressant.

Dezmin

10 responses to “Vad läsa?

  1. Ja, jag tycks ha hamnat i en intensiv läsperiod 🙂
    Hm, piska sig att läsa låter inget vidare, så jag röstar för att försöka hitta något verkligt intressant. Kanske finns det något där ute bara det att du inte känner till dem än? Annars kan du kanske läsa artiklar om något intressant ämne istället? Vem vet, det kanske ger en helt annan slags inspo 🙂
    Just det du nämner tycker jag med är en fördel med e-böcker, att man slipper hålla koll på när de ska lämnas tillbaka. Det sköter de själva 🙂

    Liked by 1 person

    • Ja, jag får nog göra det. Artiklar kan också vara bra och inspirerande 🙂
      Men visst är det! Galet smidigt. Man behöver aldrig hålla koll på sådant och eventuellt missa när man ska lämna igen boken 🙂

      Liked by 1 person

      • Ja, de kan ju det! 🙂
        Ja, verkligen! Och just det där att man slipper straffavgifter när man (som jag) ALLTID glömmer lämna tillbaks dem. Jag har för övrigt en tendens att inte ens läsa böcker jag lånar fysiskt, vet inte riktigt varför men de brukar bli liggande tills någon gång en månad efter att de gått ut i tid. De enda jag lyckas läsa är faktaböcker.

        Liked by 1 person

  2. Jag funderar på att ta en läsarhelg, snön är här….brrr

    Gilla

  3. I början av året läste jag jättemycket men det var för att bli av med recensionsuppdragen så jag fick tid till skrivandet. Nu går det jättetrögt även fast jag har en superbra bok. Så i mitt fall handlar det om prioritering. Annars har jag också sådana där perioder då inget är roligt att läsa. Piska sig till läsning vet jag inte … men ibland behöver man ge vissa böcker en bättre chans än bara ströläsa någon gång då och då. Helger är bra tillfälle att hinna fördjupa sig. Håller med om att e-böcker är bekvämt. Nackdelen är att utbudet inte är lika stort. Än. 🙂

    Liked by 1 person

    • Det går verkligen i perioder det där med läsningen för mig. Just nu vet jag inte vad det är, men jag hittar inget som riktigt griper tag i min nyfikenhet 🙂
      Nej, piska sig till läsning är nog ingen bra idé hehe, men jag tror att jag ska beställa S J Watsons nyaste bok. Gillade ju Innan jag somnar jättemycket, så jag hoppas att uppföljaren är lika bra 🙂
      Precis, det är nackdelen med e-böcker sedan biblioteken ändrade, utbudet är inte alls lika stort längre.

      Liked by 1 person

Kommentera

