Skräckfilmer 2017

Det har varit skönt med en liten bloggpaus och jag har mest ägnat tiden åt att pyssla utomhus. Nästa helg är planen att vi ska ta tag i ommålningen av huset också. Jag hoppas att vi kan hålla schemat, för ju längre in på sommaren det går, desto mer finns det ju man vill hinna göra.

I alla fall. Jag har ägnat lite tid åt att kolla vilka filmer som släpps nästa år och hamnade på en sida där de listar skräckfilmer som kommer ut 2017. Några av dem blev jag genast nyfiken på.
Fredagen den trettonde tror jag inte att jag kommer att se för den börjar kännas ganska uttjatad, men här kommer de filmer jag genast tyckte lät intressanta.

Det
The update of the beloved IT TV miniseries starring Tim Curry as Pennywise has also had development problems. Maze Runner star Will Poulter was set to take the coveted role of 2017’s Pennywise but now that casting is not so sure. It’s tricky to take on a horror classic, but it’ll be interesting to see what kind of new look we see for the nightmarish clown.

Dödlig puls
The original Flatliners claimed ”some lines should never be crossed,” but a Flatliners remake is clearly an exception to this rule. Vampire Diaries‘s Nina Dobrev and Hard Candy‘s Ellen Page will take the lead roles, and it’ll be interesting to see how this decidedly ’90s movie, made famous by Kiefer Sutherland and Kevin Bacon, will adapt to fit with the 2017 box office.

Meg
Sure, we were led to believe that horror giant Eli Roth was going to direct this slice of enormous shark cinema, but Meg is a cool prospect whoever is at the helm. Meg has actually been in the works for twenty years, but has been repeatedly sidelined to make room for other shark movies such as Deep Blue Sea at the box office. Based on Steve Alten’s Meg: A Novel of Deep Terror, expect 2017’s take on the Jaws phenomenon with some killer effects to match.

Någon fler som hittar en film på den här listan som ni kanske kommer att se? Eller har någon tips på någon annan bra film som släpps 2017?

Dezmin

 

18 responses to “Skräckfilmer 2017

  1. Kul att du är tillbaka 🙂
    Det var en intressant lista, speciellt att två är remmares från gamla filmer. Det bevisar att gårdagens filmer var bättre 😉 vilket är min tes också. Och TV-kanalerna verkar ju hålla med eftersom de bara visar om samma gamla filmer om och om igen.
    Jag kommer nog inte se någon, jag är för lättskrämd! 🙂

    Liked by 1 person

    • Tack! 🙂
      Ja, visst var det! Håller helt med, tror de gjorde bättre filmer förr, för nu för tiden ser jag mindre på film än vad jag gjorde i unga år 🙂
      Hehe, nej då är det nog bättre att låta bli att se dem 🙂

      Liked by 1 person

      • Ja, samma här. Jag såg rätt mycket på film då, och då visades ju även nya filmer på teve relativt snart med så även om jag sällan gick på bio så såg jag många av de största filmerna iaf. 🙂
        Ja, hehe, det är nog säkrast! 😉

        Liked by 1 person

        • Precis, det var fasiken bättre förr 😉
          Skulle tro det, för det är inte kul om man får problem att sova när man sett en film. Men nu var det länge sedan det hände mig, tror jag hann bli för skadad under min skräckfilmsperiod som ung 😀

          Liked by 1 person

  2. Flatliners var jättebra så den ska jag se. Hajfilmen verkar också spännande även om kanske inget kan jämföras med Jaws 😉

    Gilla

    • Ja, just den är jag också riktigt nyfiken på! Tror inte jag heller, inget slår Hajen, inte ens de delar som kom efter den första. Men tvåan var hyfsat bra också minns jag, sedan ballade det ur lite 🙂

      Gilla

  3. Jag gillar att läsa skräck men när det kommer till att titta på skräckfilmer låter jag helst bli. Jag blir för uppslukad och lever mig in i filmen så det tar flera timmar innan adrenalinet är på någorlunda nivå så jag kan sova 🙂

    Liked by 1 person

  4. Jag är nog en fjant, tittade på skräckfilmer i unga tonåren för att det var coolt, nu vågar jag inte. Hur ska jag kunna gå ut med hundarna sista rundan om jag tittade 😀

    Gilla

  5. Nej jag är ganska trött på amerikanska förutsägbara skräckfilmer.Sen har jag aldrig sett en amerikansk remake som är bättre än originalet.Däremot blir jag väldigt intresserad av ” The handmaiden ” av Park Chan-Wook. Inte för att trailern gjorde mig nyfiken men jag har sett 4 av hans andra filmer och dom är mycket bra Speciellt ”Old boy” Blanda dock inte ihop den med den amerikanska remaken. För övrigt görs det mycket bra film i Sydkorea. Dom är mästare på skräck och andra otäckheter men har en helt annan stil än annan Asiatisk film. Mer som Europeisk film utan det Amerikanska PK-filtret.

    Gilla

    • Det kan jag hålla med om, jag har heller aldrig sett en remake som varit bättre än originalet, men jag blir onekligen lite nyfiken ändå på Flatliners och It 🙂
      Får kolla upp lite sydkoreansk film kanske. Tack för tipset 🙂

      Gilla

  6. Bara jag hinner så ska jag se så många som möjligt… Gillar skräckfilm ju.

    Gilla

  7. Vågar inte 🙂 Lite farligt är okej men står det skräckfilm stämplat över filmen avstår jag.

    Liked by 1 person

    • Jag tror inte jag är så jätteförtjust i ren skräck heller, alltså sådana filmer där karaktärerna jagas genom hela filmen och det enda den går ut på är om karaktärerna ska överleva eller inte. Men sådana som har en handling i sig, ser jag gärna. Må så vara att det kanske blir mellan fingrarna bitvis 🙂 Flatliners, eller Dödlig puls, kan jag varmt rekommendera i originalform i alla fall. Den var riktigt intressant och satte igång mina tankar kring döden på ett helt nytt sätt 🙂

      Liked by 1 person

  8. Kul att du är på G igen. Skräckfilmer ser jag gärna, dessa ska jag lägga på minnet!!

    Gilla

Kommentera

