Slumpen

Tiden går fort.
Eller åtminstone gör sommaren det.
Vid den här tiden förra året hade jag precis veterinärbesiktat, chippat och vaccinerat en valpkull på tio valpar. Det var en pärs i sig, då veterinären inte kunde komma hit utan jag fick ta alla tio valpar i kombin, frakta dem till veterinären och därefter bära in dem en och en, för att lite senare bära ut dem en och en.
Förutom den valp vi behöll, har ännu en valp återvänt till oss. Nya omständigheter gjorde att ägaren tvingades fatta det svåra beslutet att omplacera hunden.
Vi har därför haft tre hundar igen ett tag, men med lite tur har det nu löst sig och hunden kommer i så fall att få ett nytt jättebra hem.
Än är inget helt klart, men det ser väldigt ljust ut.
Det är sådana här gånger jag tänker att det är lustigt hur historien upprepar sig, om än inte på exakt samma sätt. Men förra året den 21/8 lämnade de flesta valparna mitt hem. Ett fåtal hade jag kvar en extra vecka eftersom de nya ägarna inte hade möjlighet att hämta förrän då.
I år har en av dem återvänt och om allt går som det ska, lämnar han mitt hem (igen) omkring samma tid som han gjorde förra året.
Jag kan inte låta bli att fundera över slumpen och hur den tycks ha så märkliga sammanträffanden ibland.
Är det sådana här gånger man ska köpa trisslotter? Vi har nämligen en sådan hemma med en liten vinst på som jag märkligt nog skrapade fram samma dag som vi fick beskedet om att hunden behövde omplaceras. Den har blivit liggande här hemma sedan dess.
Är det alltså nu som jag ska köpa en ny trisslott för vinsten som den förra genererade?
Eller, ska jag vänta med det tills allt är helt klart med de nya ägarna? För det intressanta med trisslotter är att allt har att göra med exakt vilket tillfälle man köper dem. Eventuellt är det här rätt tidpunkt alltså 😉

Dezmin

22 responses to “Slumpen

  1. När flyttade hunden tillbaka till dig? Ta samma veckodag som det hände för då blir det samma dag som du skrapade fram vinsten. Föreslår jag som aldrig har tur i spel 😉

    Gilla

  2. Skönt att det verkar lösa sig med hunden! Ja visst är det märkligt att synes slumpartade händelser ofta får stor betydelse. Märkligt, och lite skrämmande. Man undrar vad som hade hänt ”om” eller ”om inte”. Som filmen Sliding Doors, har du sett den?

    Liked by 1 person

  3. Bra att det ordnar sig med voffsingen. Köp en trisslott idag! Det ska jag göra!

    Gilla

  4. Hm, jag tycker du ska köpa den när den hittat ett nytt hem 🙂
    Kul ämne! Det vore kul att skriva något på det temat någon gång… 🙂

    Liked by 1 person

  5. Vissa vovvar gör ett hem-varv igen – lycka till med omplaceringen & trisslotten 🙂

    Gilla

  6. Apropå trisslotter: Jag tror det handlar mer om att få rätt lott, än att det är rätt tid 😉

    Liked by 1 person

Kommentera

