Ny månad

Då börjar september och nu känns det som om hösten startar på allvar.
Dubbelt Vågspel finns sedan ett par dagar ute som e-bok.
Jag börjar redigera WG.
Och, bäst av allt, Helt Hysteriskt har biopremiär!
Någon fler än jag som planerar se den filmen? 🙂

Dezmin

12 responses to “Ny månad

  1. Japp, det lär bli ett biobesök 👍

    Liked by 1 person

  2. Ja, så känns det! September brukar vara en bra månad. Något med luften tror jag 😄
    Kul att du drar igång redigeringen av WG och att Dubbelt vågspel kommer som e-bok, ser fram emot att läsa den också.
    Helt hysteriskt är ett måste! Fler av oss borde vara som Eddy & Patsy hehe. Champagne! 😄

    Liked by 1 person

    • Tycker också att september brukar vara en bra månad, då har det inte hunnit bli så där kallt och ruggigt än 🙂
      Japp, nu kör jag igång, annars blir det ju aldrig någon bok. Skoj att höra, hoppas du ska gilla den med 🙂
      Absolut! Det är årets måste! Håller helt med, fler Eddie och Patsy åt folket och låt skumpan flöda! 🙂

      Liked by 1 person

  3. Ja september känns helt ok och snart börjar min kurs med 🙂
    Det är från november o därefter som jag börjar längta till våren igen 🙂
    Hm jag tror inte jag kommer se den, har aldrig stiftat bekantskap med dem hehe. Däremot måste jag bara se KPT när den kommer upp på biograferna. 🙂

    Liked by 1 person

  4. Gillar Helt Hysteriskt, såg några gamla avsnitt nyligen och tycker att humorn fortfarande håller. Men väntar nog hellre tills biofilmen kommer i teverutan på ett eller annat sätt.
    I dag åt jag frukost ute i solen så än så länge klagar jag inte på september 🙂 Även om jag kan känna en sorts förlust över att sommaren är slut så gillar jag hösten. Luften är oftast mycket skönare. Jag blir klarare i skallen 🙂
    Intressant att du sparkar igång redigeringen. Vilket brukar ta mest tid för dig, råmanusskrivningen eller redigeringen? Och hur gör du under perioden emellan? Tänker du inte alls på manuset då? Eller kommer du på saker och antecknar för fullt?

    Liked by 1 person

    • Det är helt klart en av mina favvoserier. Håller med, humorn funkar fortfarande, även i de gamla avsnitten 🙂
      Ja, luften blir lite skönare faktiskt, i alla fall om man jämför med de där ökenheta dagarna vi hade här mellan varven.
      Det beror lite på, men hittills har nog ingen redigering tagit lika lång tid som att skriva manuset. Oftast tar redigeringen ca två veckor, men den här gången måste jag byta yrke på en karaktär och det gör förstås att det kan ta lite längre tid än vanligt.
      Jag släpper aldrig manuset helt, utan har det i bakhuvudet och klurar på saker mellan varven, men jag tar inte upp manuset förrän jag börjar redigera, eller skriver ner någonting. Min tankeverksamhet funkar bäst om jag får ha allt i huvudet 🙂

      Liked by 2 people

      • Du är så snabb. Intressant att redigeringen kan ta så kort tid och att du kan ha allt i huvudet. 🙂 Ser fram emot att läsa boken när den är klar.

        Liked by 1 person

        • Jag måste jobba med ordentligt med fart, annars dör hela projektet, så det beror mest på det 🙂 Tror det är en vana det där med att ha saker i huvudet, alltså att man kan öva upp det. För grejen är att skriver jag ner något vet jag aldrig var jag lagt lappen sen och orkar inte leta efter den heller 😛 Därför passar det mig bäst att behålla alla kom ihåg i huvudet.
          Vad skoj! Hoppas du ska gilla den 🙂

          Liked by 2 people

  5. Jag älskade verkligen den serien när den kom.Bara det att första säsongen blev stoppad i U.S.A säger en del… Många sköna oneliners T.e.x. ” om hon gör ansiktslyftning en gång till kommer hon att få hakskägg”

    Liked by 1 person

Kommentera

