En ny typ av föreningsverksamhet

Ja, vad ska man säga?
Partiledardebatter är som att vara åskådare på en förskola. Det kastas sand, hinkar och spadar flyger omkring. Den som leder landet är den som snabbast blir ledsen och kinkig och som dessutom gör klart att han vägrar släppa sitt krampaktiga grepp om lådbilen han sparkar sig fram i.
”Jag styr och den är min!” vrålar han över axeln till de övriga barnen. ”Jag kommer att sitta kvar i den, så det så!”
Under tiden detta försiggår händer lite andra saker utanför förskolan.
Det senaste i raden av händelser är den rullstolsburna kvinnan på Gotland som blev gruppvåldtagen. När det senare blev känt att samtliga gärningsmän försatts på fri fot, ilsknade gotlänningarna till och besökte såväl åklagaren som ett flyktingboende, varför man tvingades skicka extra polisresurser till ön i hopp om att stävja den upproriska stämningen.

Även tullen har märkt ett uppsving av olagliga vapen:

Vad som ligger bakom vill han inte spekulera i.

— De vi talar med säger att de köper till sig själva eller någon närstående för att skydda sig.

Bland beställarna av vapnen finns en övervikt av män i åldern 18 till 35 år. De bor spridda över hela landet och de svarar ofta att de inte vet om att vapnet är olagligt i Sverige.

— Men där finns även många kvinnor och även köpare bland de som är äldre, säger Mats Pettersson.

Det blir så här när landet leds av en person, vars enda intresse är att sparka omkring i lådbilen och räcka ut tungan åt de övriga barnen, samt fingret åt det barn han hatar mest. Samtidigt växer problemen allt snabbare utanför förskolans inhägnad.
Som jag tidigare påpekat, det här läget var inte så svårt att förutspå när jag skrev böckerna i Limboserien, ändå nämnde jag det bara i förbifarten. För det jag inte ens i min vildaste fantasi kunde ana, var att det skulle gå så fort att komma hit.
Jag vet inte när dessa barn skola vakna, antagligen i samma sena timme som syndarna slår upp ögonen, men jag hoppas att det sker innan det är försent.
För om man inte förstår allvaret nu, när ska man då göra det?

Dezmin

20 responses to “En ny typ av föreningsverksamhet

  1. Löfven är maktgalen och här har vi facit av vad en feministisk regering ger 😦
    Ingen kommer att vakna förrän det är försent och det blir det inte förrän någon av ”barnen” drabbas.

    Liked by 1 person

  2. Ja det kan man verkligen fråga sig. Den som inte inser tillståndet i landet nu, kommer de någonsin göra det?
    Det liknar verkligen en jättelik sandlåda och att det rör sig om vuxna människor o inte barn gör det bara ännu mer patetiskt… Och ganska skrämmande.

    Liked by 1 person

    • Eller hur? Hur långt ska det behöva gå? Uppenbarligen hur långt som helst 😦
      Det är verkligen en sandlådenivå och hade det inte handlat om en grupp människor som fått förtroendet av väljarna att styra landet, hade det kanske varit lite roligt. Nu är det som du säger, bara fruktansvärt skrämmande.

      Liked by 1 person

      • Precis och det där med att allt fler beväpnar sig ser jag inte ens som speciellt förvånande. Precis som du säger i boken, när lagen inte kan skydda en, vad händer då? Nu börjar vi se konsekvenserna och jag tror det här bara är början.

        Liked by 1 person

  3. Ja, man blir mörkrädd! Det är som att ingen kan ta ut kursen längre, och att det blivit ett normaltillstånd i vårt land och i många andra länder också. Spännande att du skriver om just detta i dina böcker, och lite läskigt också när verkligheten blir som dikten. I mina manus berör jag det som ligger längre fram i tiden, när systemet har kollapsat på grund av inkompetensen, och där en annan grupp tar kommandot. Det är ett intressant och skrämmande ämne det här.

    Liked by 1 person

  4. Jag tål inte höra Löfvens röst. Hoppas hans lådbil brinner upp i någon av alla anlagda bränder! 😡 👊 💩

    Liked by 1 person

  5. Mycket bra inlägg! Fan att det ska behöva gå åt helvete pga några ”småungar”.

    Liked by 1 person

    • Tack! Ja, man blir fan mörkrädd! Inte konstigt att folk börjar tröttna på att det ska bli en förändring och beslutar sig för att själva förändra saker och ting. Den här regeringen är ute på väldigt djupt vatten nu 😦

      Liked by 1 person

  6. klockren analys av läget. Jag såg också eländet och man blir bedrövad.

    Liked by 1 person

  7. Så sant, så sant! Lagarna är som ett skämt ibland och polisen har för lite befogenheter och är för få. Jag läste att fler och fler utbildade poliser sitter med administrativa arbetsuppgifter. Vad är det för fel på en sekreterare???? Galet helt enkelt! Och politikerna ägnar 99% av sin energi på att kasta skit på varandra, då går det som det går!

    Liked by 1 person

    • Precis, åtminstone är domarna som ett skämt många gånger.
      Nej, det är ännu värre. Utbildade poliser får vara handledare åt folk man plockat in för att sköta brottsutredningarna. Dessa människor får dessutom flera tusen mer i lön än polisen som handleder dem 😮 Och så undrar folk varför fler och fler poliser slutar. Tycker det är ganska enkelt att förstå.
      Ja, det här landet är nog ganska nära ett fullbordat kaos snart om inget görs.

      Gilla

Kommentera

