Läsning

I väntan på att göra en ny genomläsning av WG, har jag läst lite annat istället.
Igår läste jag ut Skuggan av ett år, som Mitt skrivliv tipsade om i förrgår och eftersom jag läste den som e-bok, finns den recenserad hos E-boksevangelisterna på fb. Den som har fb, kan alltså läsa den här.
Igår fick jag även avisering om att Generation Loss finns att hämta ut på bibblan, så idag ska jag bege mig dit och plocka upp den.
Vad läser ni för intressant just nu?

Dezmin

26 responses to “Läsning

  1. Jag läser The Passenger av Lisa Lutz, plus Alex Marwoods senaste, den mörkaste hemligheten. Plus testläser manus.

    Liked by 1 person

    • Låter spännande! Får kolla upp de böckerna med framöver 🙂

      Gilla

      • Marwoods är i sanningens namn riktigt seg. Precis som den föregående. Att jag inte lär mig. Blir inte fler böcker av henne för mig. Den enda som hade lite drag var Onda flickor. 🙂

        Liked by 2 people

        • Ah okej, då skippar jag nog den. Hehe, ibland behöver man liksom ge en författare man gillat några extrachanser innan man ger upp 🙂

          Liked by 1 person

          • Ja, det är nog så, att man gärna vill tro att man kommer gilla deras andra böcker med, och även fast man inte gör det hoppas man ändå… de har ju gjort det en gång, liksom.

            Liked by 1 person

            • Jamen exakt! Man vill gärna tänka att en författare man gillat, kanske bara hade ”en dålig dag”, när vederbörande råkade skriva en sämre bok. Ibland är det ju så också och den tredje kan vara riktigt bra. Ibland verkar det som om författaren är ett one hit wonder.

              Liked by 1 person

              • Jag tror tyvärr det ofta är så, att en del är en one-hit-wonder. Lite jobbigt när det händer med deras första bok… Hur länge ska man fortsätta hoppas…? Men nu blir det nog inga fler iaf. Jag ska läsa ut denna (den förra lyckades jag inte ens ta mig igenom) om jag kan, så vet jag iaf vad alla snackar om.

                Liked by 1 person

              • Ja, det verkar vara väldigt vanligt förekommande, tyvärr.
                Verkligen! För då fortsätter man ju hoppas.
                Du kan ju skumma boken om du inte gillar den, för då har du åtminstone en uppfattning om vad du tycker om den sen.

                Liked by 1 person

        • Jag tycker inte Marwoods ”Den mörkaste hemligheten” var det minsta seg. Så om ”Onda flickor” var bättre så lär jag gilla den också! Härlig känsla att ha bra läsning framför sig 😄

          Liked by 1 person

  2. Jättekul att du gillade den! Såg förresten att författarinnan RT:at min tweet om boken 😄 Festligt värre.
    Jag läser Alex Marwoods ”Onda flickor” just nu.

    Liked by 1 person

    • Jag gillade den verkligen! Haha, men så roligt! Kul att det når författaren när hon inte ens finns i Sverige 🙂
      Jag har inte läst ”Onda flickor” än, får nog göra det framöver 🙂

      Liked by 1 person

  3. Har just avslutat ”Änkan” av Fiona Barton. Den marknadsfördes som ”den nya kvinnan på tåget” och jag kan väl kanske se någon typ av tematisk likhet men mycket mer var det inte. Blev ingen fullträff för mig, även om jag gillade att författaren ansträngde sig med de psykologiska porträtten av karaktärerna. Skuggan av ett år ligger överst i läsa-högen nu 🙂

    Liked by 1 person

    • Jag tror att både förlag och författare ska akta sig för att jämföra böcker med stora succéer. Det blir ytterst sällan lyckat. Ofta blir effekten den motsatta istället och läsaren känner sig lurad.
      Härligt! Jag är säker på att du kommer att gilla den 🙂

      Gilla

      • Kollade runt efter lyssningen och hittade inte en enda amerikansk recension, puff etc som inte hänvisade till tgott, eller Gone Girl. Lite mer behärskat i Sverige, så kredd till det svenska förlaget 🙂 Jag blir bara trött, hatar hype, och det är nog en av anledningarna till att jag knappt ens läser baksidestexterna innan jag läser själva boken.

        Liked by 1 person

        • De svenska förlagen är annars ganska ”duktiga” på att referera till någon storsäljare också, men jag kan tänka mig att det är värre i USA 🙂
          Samma här. Jag önskar verkligen att de ville sluta med sådant där, för mina förväntningar blir så stora att jag uteslutande blir besviken när jag läser boken sen.

          Liked by 1 person

    • VAd intressant för just den spanade jag på i bokhandeln senast. 🙂 men då tror jag inte jag läser den. Älskade ju KPT, så det lär säkert bli en besvikelse då…

      Liked by 1 person

  4. Har just avslutat Projekt Rosie/Graeme Simsion inför Bokcirkelträffen igår. Ingen bok jag själv skulle välja trots att det var en annorlunda feelgood. Läser också Camilla Davidssons tvåa Paradiset vid världens ände … fick lägga den åt sidan när Projektet kom emellan.
    Jo, just det – läste Åsa Bonellis tvåa emellan också … så utsökt bra. Hade längtat efter den.
    Till vardags väljer jag inte feelgood som förstahandsval – fastän det verkar så 🙂

    Liked by 1 person

  5. Just nu ingenting men har 2 böcker som ligger o väntar. Har läst Susanne Ahlenius sista bok nyss, mycket bra!

    Liked by 1 person

  6. Nu läser jag ”Enda vägen” av Anna Jakobsson Lund. Sista delen i en dystopisk trilogi. Recension kommer så småningom på min blogg. Skulle behöva läsa mer e-böcker så jag kan recensera på E-boksevangelisternas sida också. Har varit lat där den senaste tiden :p

    Liked by 1 person

Kommentera

