Hela baksidestexten och lite annat

Igår la vi ut hela min boks baksidestext på förlagets sociala medier, bl a på förlagets blogg.
För min del återstår nu att skriva tacksidan (ja, jag tog beslutet att skriva en sådan sida till slut) samt lite annat småpetande.
Det har varit några sjukt stressiga dagar på sistone, men nu känns det i alla fall som om jag börjar se ljuset i tunneln och att jag kommer att hinna färdigt allt inom den tid som vi beräknat.
Så, det är väl bara att kavla upp ärmarna igen och köra slutspurten 😉

Vidare planerar vi att lägga ut kortare citat ur innehållet i boken på fb och instagram, fram tills den släpps.
Vad tror ni om den idén? Bra, eller usel?

Dezmin

20 responses to “Hela baksidestexten och lite annat

  1. Bra jobbat! Gillar baksidestexten, säger en hel del utan att avslöja för mycket. Brukar tycka om att läsa citat ur böcker, en av de trevligare marknadsföringsåtgärderna man kan träffa på 🙂

    Liked by 1 person

  2. Åhååå nu fattar jag det kontroversiella tror jag. Du har förstås inte målat ut sverigedemokraten som rakt igenom ondskefull. Så får man inte göra vet du väl 😉 Men jag gillar det och även om jag inte har fb så kan jag ju följa citaten som jag ser fram emot från förlagsbloggen 🙂

    Liked by 1 person

    • Hehe precis. Men ingen av mina karaktärer är endimensionella, utan båda har bra och dåliga sidor. Annars blir ju inte storyn särskilt intressant 😉
      Det kan du! Ska även länka in förlagets fb-sida här, tänkte jag. Får se om jag hinner göra det under dagen idag 🙂

      Gilla

  3. Jag ser fram emot citaten, men ännu mer väntar jag på boken!

    Liked by 1 person

  4. Gillar definitivt idén med citat ur boken! 👍🏻 Det brukar alltid öka intresset för min del.
    Kul att det är slutspurtsläge, att se ljuset i tunneln brukar kunna motivera till den där extra ansträngningen. Hoppas ni firar rejält sedan när första boken är släppt!

    Liked by 1 person

    • Vad bra! Då gäller det bara att plocka ut citat som inte avslöjar för mycket, men ändå väcker nyfikenhet 🙂
      Verkligen roligt att det är slutspurt, även om det känns som om dygnets alla timmar inte räcker till ibland.
      Det kommer vi absolut att göra! För nu hägrar verkligen mållinjen! 🙂

      Liked by 1 person

  5. Ja jag är ju lite jävig här, (för att använda ett passande uttryck) hehe, men jag tycker det med citat är en himla kul idé! 😀
    Du har verkligen haft det slitigt ett slag nu så jag förstår att det ska kännas skönt att få pusta ut snart! 🙂 Håll ut, målsnöret är inte långt borta nu!
    Ps ja fira ska vi såklart göra! 😀

    Liked by 1 person

    • Hehe, jamen eller hur? Tror också att citat kan vara en kul grej! 🙂
      Ja, det ska det verkligen bli och jag håller ut, är ju så nära nu att jag kan se målsnöret skymta där framme!
      Det ska vi absolut göra! 😀

      Liked by 1 person

      • Det tror jag med, jag skulle nog tycka det iaf om det var en bok jag ville läsa (into the water, någon?) och fick små utdrag ut den innan. 🙂
        Ja, det är ju bara slutspurten kvar nu 🙂 Ta sikte på målsnöret!
        Eller hur!? 😀

        Liked by 1 person

        • Det tror jag att jag med skulle göra 🙂 Menar du Hawkins senaste? Jag tog mig ju inte igenom Kvinnan på tåget, men gillade filmen, så får kanske göra ett nytt försök med hennes nästa 🙂
          Det ska jag göra så jag får komma i mål någon gång! 🙂

          Liked by 1 person

  6. Baksidestexten väcker verkligen intresse! 🙂

    Jag tycker citat är en jättebra idé, jag har själv gjort det i en Facebook-annons som jag körde. Det ger en bra känsla för innehållet och väcker nyfikenhet tycker jag. Så kör på det! Kämpa på 🙂

    Liked by 1 person

  7. Jag funderar också på att lägga ut lite text. Kanske början på första kapitlet eller något annat. Kan kanske locka till sig några läsare!

    Liked by 1 person

    • I de tankarna har även vi gått. Att lägga ut första kapitlet ger ju en föraning om språk, ton och handling och kan vara avgörande om en läsare köper boken, eller inte 🙂

      Gilla

  8. Oj vad spännande det låter. När kan jag beställa ett signerat ex ?

    Liked by 1 person

Kommentera

