Då var påsken slut

Hoppas att ni alla hade en fin påskhelg och hann äta mycket godis.
Själv var jag gräsänka under hela påskhelgen då maken åkte ner till Ljungby för att hämta en motorcykel han hade kvar där. Detta tog honom hela påskhelgen och därför fick jag ägna ledigheten precis hur jag ville, utan att behöva ta hänsyn till någon annans önskemål. Bra va?
Recensionerna på Wicked Game har också börjat komma nu. Bokpool skriver om boken här och Carola har recenserat den här. Extra roligt att se att det jag försökte åstadkomma med den verkligen har gått fram 🙂

Idag tar jag tag i vardagen igen och främst i planeringen ligger nästa redigeringsvarv av fyran i Limboserien efter att ännu en testläsare kommit med finfina synpunkter.
Den har ännu inget namn. Tror det här är första gången som jag har jättesvårt att hitta en bra titel.
Någon fler än jag som har det här problemet? Man vill ju liksom att den ska passa boken och samtidigt göra eventuella läsare nyfikna.

Dezmin

20 responses to “Då var påsken slut

  1. Jag har också läst ut den nu och instämmer i recensionerna ovan! Vilken nerv och vilka intressanta karaktärer! Jag gillade speciellt att det var svårt att räkna ut hur allt låg till och vändningen på slutet tog mig helt på sängkanten 😮 Jag lurades totalt och trodde att det låg till på ett helt annat sätt. Jag ser också fram emot uppföljaren!

    Liked by 2 people

  2. Grattis till en superfin recension. Extra kul när det man velat åstadkomma når hela vägen fran! 🙂

    Liked by 2 people

  3. Jag har också läst ut den nu och håller med Anders i allt 😍! Vill tillägga att det var extra kul med karaktärerna som säkert kommer att ge en och annan en välbehövlig tankeställare 😎 Ser fram emot fortsättningen! Du är grym och modig!

    Liked by 2 people

  4. Låter som en väldigt skön påsk 🙂
    Har alltid väldigt svårt att hitta en titel till mina manus, har oftast ett arbetsnamn (som är värdelöst) och tänker att rätt titel ska komma längs vägen, bara det att den aldrig gör det. Vet inte riktigt hur man ”ska” tänka kring titeln…?
    Grattis till alla fina omdömen om WG! Blir än mer sugen på att läsa, ska bara redigera färdigt först 🙂

    Liked by 1 person

  5. Jag har inte hunnit läsa den än, men den ligger framme och väntar!

    Liked by 1 person

  6. Håller på att läsa den nu, och jag gillar din ocensurerade frispråkighet,spänningen och berättarjaget 🙂

    Liked by 1 person

  7. Min påsk bestod av en galen färd till svärföräldrarna i Stockholm med sommardäck i snöstorm. Det gick bra som tur var. Sedan har jag njutit av mat, påskgodis och Wicked game. Och vad jag tyckte om den vet du ju hehe. Din helg lät avundsvärt bra 🙂 Jag har några lediga dagar från torsdag men med två barn hemma så vi får väl se hur husfriden blir 🙂

    Liked by 1 person

  8. Vilka fina recensioner – längtar så tills jag får tillfälle att läsa boken 🙂
    Här var det också bara jag och hundarna under påsken. Hade dotterns Dalmatiner här – i sitt andra löp … hur kul som helst … not. Med det sagt – man ska inte bo i centrala delarna i en storstad där det nästan finns lika många hundar som hushåll (tycker jag;) ) Framförallt inte med en löptik.
    Sola dig nu i recensions-glansen ❤

    Liked by 1 person

    • Verkligen, jag hoppas att du också ska gilla den när du får tillfälle att läsa 🙂
      Oj, hehe, kan tänka mig att det blev cirkus. Sen har du väl Rexrazz också? Måste ha varit riktigt jobbigt för dig.
      Jag bävar redan för när Lalle ska börja löpa (efter valpkullen löper hon lyckligtvis bara en gång per år). Maken kommer nog att ta med henne till jobbet under den värsta perioden och på nätterna får en av hundarna sova med oss i sovrummet. Vore ju total katastrof om dessa två parade sig, för då får man ju göra abort omgående.
      Tack, Ebba, det ska jag göra ❤

      Gilla

  9. Grattis till recensionen, jag instämmer!
    Skönt med lite ”ledigt”, haha. Här har vi slagits om påskgodiset och fjärrkontrollen om vartannat.
    Kul att nästa Limbo är på gång! Jag gillade ju titeln ”Den gyllene rockaden” eftersom den spelade en så smart roll i handlingen. Ska bli kul att se vad titeln på nya boken blir.

    Liked by 1 person

    • Tack så mycket! 🙂
      Verkligen skönt och aldrig fel med lite egentid heller. Hahaha, jag fick ha påskgodiset helt ifred 😉
      Vad skoj att du gillar den titeln, det är en av de titlar jag är mest nöjd med också.
      T o m jag tycker det ska bli intressant att se vad nya titeln blir 😀

      Liked by 1 person

Kommentera

