Sommarplaner

Nu är det ju snart sommar så då blir det antagligen ännu färre uppdateringar på bloggen. Det är en årstid då jag helst gör annat än sitter vid datorn. Det brukar mest bli en sväng på morgonen och en stund under kvällen.
Det blir inte så mycket skrivande heller på sommaren. Den romantiska bilden över hur man sitter och skriver utomhus, har hittills aldrig inträffat hos mig. Dels för att jag hela tiden måste sitta på helspänn så ingen äcklig insekt är på väg mot mig och dels för att jag har svårare att koncentrera mig när jag sitter ute.
Men faktum är att härom dagen när jag satt och funderade på just insekter och varför jag undviker alla platser där de kan tänkas dyka upp, fick jag också en idé till hur uppföljaren till WG skulle kunna börja. Inget ont som inte har något gott med sig, m a o 😉
Jag får se vart det bär hän när jag sätter mig och på allvar börjar skriva ner manuset, men nu vet jag ju hur storyn börjar och sedan är det bara att haka på och se hur den tar sig.
Tror även jag vet vilken plats den ska få utspela sig på, men där måste jag göra en del research för jag har inte varit där så mycket. Som tur är känner jag en person som bor där, så själva researchen kring den delen borde bli hyfsat enkel 🙂

Vad ska ni hitta på i sommar?
Själv gör jag det jag brukar göra och försöker ladda batterierna inför nästa höst, vinter och vår 🙂

Dezmin

18 responses to “Sommarplaner

  1. Haha, jag har samma känslor för insekter, kan oftast inte fokusera när jag sitter ute, och allra minst tycker jag om att äta utomhus som alla andra verkar älska. 🙂 det tycks alltid landa insekter i min mat eller så blir jag terroriserad av nån geting… 😀
    Jag ska fortsätta på bok två i sommar, av någon anledning brukar inte mitt skrivande påverkas av att det är sommar, för jag brukar inte ha så mycket mer av andra aktiviteter för det. Det enda jag gör mer av men som inte krockar med skrivandet är att jag ofta är ute och promenerar mer på sommaren.
    Kul att du fick en idé till hur den ska börja 🙂 perfekt också attkänna nån som vor på en plats man behöver veta mer om. 🙂

    Liked by 1 person

    • De är verkligen hemska och väldigt duktiga på att förstöra så fort man vill sitta ute och njuta 😦
      Jamen promenader är ju inte fy skam de heller och riktigt trevliga att ta just under sommaren, om det inte regnar förstås 🙂
      Hehe, det verkar alltid kunna uppstå idéer och uppslag ur de mest märkliga ting, bara man börjar fundera i banorna: ”Tänk om …”
      Ja, det är bra, då slipper man googla ihjäl sig, eller rent av åka dit 😀

      Liked by 1 person

      • Ja eller hur? De verkar gilla att förstöra för mig de då gånger jag faktiskt vill sitta ute. 😦 promenader under ljusa varma sommarkvällar är underbart tyxker jag. 🙂 jag märker redan hur jag känner ett sug efter att ge mig ut och gå lite, även om jag inte orkar lika länge som jag brukade, har visst försoffats lite hehe. Brukade kunna vara ute i två-tre timmar men nu känns det som om det räcker med, en, en och en halv. 🙂
        Ja haha, det kan ju det, sånt är roligt! Och då har du troligtvis någonstans att bo om du behöver åka på researchresa med 🙂 perfekt. 🙂

        Liked by 1 person

        • Samma här, för de är alltid där jag vill vara och sitta ifred 😦
          Förut gick jag också betydligt längre promenader än vad jag gör nu. Jag skyller på tidsbrist, men säkert hade ja hunnit vara ute på längre promenader om jag bara prioriterade lite bättre 🙂
          Jag kommer nog inte att åka dit, nu när jag har någon att fråga behövs ju inte det 🙂

          Liked by 1 person

          • Ja, eller hur? 😦 Samma här! De tycks dras till mig. Det är en fin sak med Milano iaf, (vet inte hur det är i övriga italien) man besväras aldrig av insekter utomhus, speciellt inte getingar. De verkar helt ointresserade av människor 🙂 Och få är de med. De dör kanske av torka ganska snabbt på somrarna. det enda som är är någon enstaka mygga men de känner man å andra sidan inte av så mycket, när man sover hehe.
            Ja, haha, förut kunde jag gå hur mycket som helst, men det är väl en tidsgrej med. Nu har jag ju skrivandet jag gärna ägnar mig åt med, så jag har inte lust att lägga så mycket tid på motion 😀
            Nej, kan man bespara sig resan är det ju ännu bättre 🙂

            Liked by 1 person

            • Nu när du säger det tror jag inte det var så mycket insekter i Florida heller, åtminstone inte på de platser jag uppehöll 🙂 Eventuellt lyser deras frånvaro av samma orsak som i Italien.
              Jag har ju så mycket annat jag vill ägna mig åt utöver skrivandet, så kanske är det därför som promenaderna blivit kortare hehe. Det är det första som ryker när jag måste prioritera 🙂
              Verkligen 🙂

              Liked by 1 person

  2. Härligt att insekterna kan bidra med något 😄 Jag förstår inte heller det där med att sitta ute och skriva, jobbigt ljus och en massa störningsmoment. Plötsligt går en igelkott förbi och stirrar provocerande, så kan man ju inte ha det, kan ju bli gruff 😄
    Sommaren är till för att tanka ljus, vila och återhämtning. Jag kommer ta en längre paus med bloggen, ha sex veckors semester med min sambo, och fortsätta pilla med mitt manus. Min förhoppning är att kunna få i väg det till testläsare i höst ✊🏻✊🏻
    Låter spännande med en annan skådeplats än Lycksele för WG2!

    Liked by 1 person

    • Eller hur? De är bara så grymt irriterande. Hehe, ja det värsta är ju provocerande igelkottar 😉
      Håller helt med dig, så jag ska också försöka varva ner och ta det lugnt.
      Spännande! Och heja med redigeringen! 🙂
      Ja, det blir intressant att se om det funkar också. Annars får jag välja en annan plats 🙂

      Liked by 1 person

  3. Sitta ute nä… Det är inget för mig heller. Gillar ändå försommaren eftersom det är få getingar då och utan dem kan det funka att vara ute med sin mat 😉Men datorn ute, det skulle aldrig hända. Inte ens om jag haft trädgård.
    Jag tar inte paus med bloggandet men gör färre inlägg. Statistiken går ju ner på sommarn ändå så nog märks det att de flesta av oss gör annat då. Jag har bara svårt att låta bli när andan faller på. 😊

    Liked by 1 person

    • Ja, det är fördelen med försommaren, färre getingar och just getingar avskyr jag allra mest.
      Jag tänker likadant, de flesta gör ju annat på sommaren, men om jag känner att det är något jag måste skriva om så gör jag det 🙂

      Liked by 1 person

  4. Fixa färdigt manuset ska jag. Men det tar inte hela sommaren och sen ska jag ladda och samla för nästa manus genom att åka på en lite sommarresa, inte långt och inte länge men ändå och just då ska det bara laddas har jag tänkt.

    Liked by 1 person

  5. Har inga semesterplaner än. Min semester börjar först i mitten på Juli. Men jag ska ha husvagnen i trädgården hos en kompis i Borlänge under Peace & Love festivalen 6-8de Juli.

    Liked by 1 person

  6. I sommar har jag 4 v semester och ska varva ner så gott det går. Läsa, se teater, fixa trädgården och springa och cykla. Njuta av livet helt enkelt.

    Liked by 1 person

  7. Haha, min man älskar insekter. Han vet allt om dem 🙂 Men det hjälper inte mig när de sticks och surrar runt huvudet. Fast för det mesta går det bra och i hammocken brukar jag få sitta ifred tills myggen kommer på kvällen.
    I sommar ska jag rensa och slänga en massa skräp inför att huset byggs ut. Misstänker att det kommer ta en stor del av min tid.

    Liked by 1 person

    • Vilken tur du har! Min make hatar insekter lika mycket som jag, speciellt spindlar. När han var backpacker i Australien kom det nämligen in en tarantella i tältet han och hans kompis hade, med en massa ungar 😮 Efter den upplevelsen sov han i bilen istället 😉
      Myggen brukar avta efter midsommar där vi har huset, men de finns ju på andra platser och är grymt irriterande 😦
      Det borde vi också ha gjort, men vi har haft så mycket annat vi behövde ta tag i, så dit har vi inte hunnit än. Men förhoppningen är att även vi ska röja och kasta en del i sommar 🙂

      Liked by 2 people

Kommentera

