Nationaldagen

Någon som tänker fira idag och i så fall hur?
Själv ska jag ta tillfället i akt att varva ner lite och ta ett glas vin ikväll.
Stillsamt firande är ju också firande 🙂
Vi har kanonfint väder här i alla fall, jämfört med igår när det regnade och var ganska kyligt.
Så, jag önskar er alla en fantastisk nationaldag! Och hoppas att vädergudarna står på er sida oavsett var ni bor 🙂

Dezmin

11 responses to “Nationaldagen

  1. Jag ska självfallet fira men det blir nog hemma för mig med. I det vackra vädret 🙂

    Liked by 1 person

  2. Ja man får passa på att fira nationaldagen så länge det är tillåtet ;), jag ska på liten lunch och följer nog ditt exempel sedan. Håller med om det stillsamma firandet. Hoppas du får en lugn och skön nationaldag.

    Liked by 1 person

  3. Lugn o ro – blir det också under min nationaldag. Särskilt nu när jag fick en ledig dag. Ledig i den meningen att jag slipper planera, kamma, fixa o sminka, gå ut med TexRazz en viss tid för att sedan hinna med buss 4 och gå av vid hållplatsen före Sveriges Radio … vissa dagar har jag börjat tidigt och varit tvungen att åka hem igen till TexRazz emellan – ta ut honom och sedan göra samma resa en gång till, samma dag och komma hem vid 16 – 17.
    Så där har det snurrat på varje dag under åtta veckor … nu är det nionde veckan (låter som en boktitel 🙂 ) och på fredag är det avslutning. Det har varit värt varenda uppoffring. Så ja – det är skönt att ta det lugnt idag.
    Ps. Så snart ekonomin tillåter ser jag fram mot att läsa Wicked Game – längtar Ds.

    Liked by 1 person

    • Oj, det låter verkligen som du haft några tuffa veckor och förtjänar verkligen lite ledighet. Hehe, faktiskt, det låter som en boktitel 🙂
      Vad roligt! Ska bli spännande att höra vad du tyckte sen 🙂

      Gilla

  4. Ja! Tar alla chanser jag får att fira, livet är för kort för att låta bli 😉
    Som vanligt firar vi här hemma med jordgubbstårta och vädret har verkligen varit på vår sida! Nu börjar jag ladda för första semester veckan som startar om exakt tre arbetsdagar 🙂 Hoppas att du har haft en fin dag!

    Liked by 1 person

    • Helt rätt! 🙂 Håller verkligen med dig, man ska passa på att fira så fort man får en möjlighet.
      Här blev det ingen jordgubbstårta i år, men väl annat gott 🙂
      Härligt med semester! Det har jag haft 🙂

      Liked by 1 person

  5. Jag firade med flaggviftning så mjölksyran sprutade, sill o nubbe till lunch och köttbullar m potatis o brunsås till middag…

    Liked by 1 person

Kommentera

