Glad Midsommar

Passar på att önska er det redan nu, då detta blir sista inlägget innan helgen.
Vi är fortfarande utan vatten. Inte p g a torkan i brunnen längre, för nu finns det vatten där, utan för att pumpen givetvis gått sönder och det verkar svårt att få tag på en ny här.
Dock tog jag tillfället i akt att gnälla om mitt läge på fb och fick in flera förslag, så med en riktig röta kan det kanske lösa sig så vi får fira midsommar med rinnande vatten.
Under den här dryga veckan som vi saknat vatten har jag verkligen försökt tänka att det kunde ha varit värre.
Huset kunde ha brunnit ner, det hade varit värre.
Huset kunde ha drabbats av översvämning, det hade varit värre.
Någon kunde ha dött, det hade varit värre.
Så, det är kanske inte hela världen, även om det känns så just nu. Men, å andra sidan, det finns alltid någon annan som har de värre och tänker man så får man ju aldrig någonsin gnälla.
Därför håller jag nu alla tummar och tår för att detta löser sig under dagen idag, annars är det nog kört med vatten under midsommarhelgen.
Som tur är, är jag inte den som är missunnsam, så till alla er som kommer att fira midsommar med rinnande vatten, önskar jag en glad midsommar, även om min egen kanske inte blir fullt lika trevlig i år 🙂

Dezmin

14 responses to “Glad Midsommar

  1. Glad midsommar! Jag hoppas det löser sig för er. Förstår hur jobbigt det här måste vara för er.

    Liked by 1 person

    • Tack, detsamma Anders 🙂
      Det är ju det och nu ser det ut som om maken antingen måste försöka ta ledigt för att köra till Umeå, eller om företaget kan skicka pumpen på något sätt så vi har den innan helgen.

      Gilla

  2. Äsch, man måste få gnälla i bland 🙂 och det är ju faktiskt jobbigt på riktigt att vara utan vatten!
    Glad midsommar till dig också, med eller utan vatten! Hoppas att det löser sig med pumpen.

    Liked by 1 person

  3. Jag skrev just på Katarinas blogg och rosade hennes sträckläsarbok. Precis som din bok i vintras hade den ett sug som gjorde att jag hela tiden ville veta mer. Så nu tänkte jag bara säga grattis till er båda. Ni lyckades starta ett förlag som låter snyggt och ni lyckades skriva var sin jättebra bok. Suveränt.
    Tråkigt med vattnet! Jag har själv några minnen av trasig pump och trasig varmvattenberedare. Efteråt uppskattar man att allt fungerar … tills en dag när man börjar ta det för givet igen. Hoppas att det hinner ordna sig före midsommar – och att du får en trevlig sådan.

    Liked by 2 people

    • Stort tack, Eva! Och vad roligt att du uppskattade båda böckerna! 🙂
      Verkligen jättetrist, men nu har vi verkligen gjort ALLT som står i vår makt och när de inte ens har rätt pumpar i Umeå, får man ju inse att det är ganska kört. Dock kan vi ju lägga in en beställning på en pump nu så har vi den ju under nästa vecka. Även om det blir en midsommar utan vatten.
      Glad midsommar! 🙂

      Liked by 1 person

  4. Glad Midsommar! Hoppas ni kan njuta av dem, problemen till trots. Som du säger kan man ju trösta sig med att det hade kunnat vara värre, även om det oftast känns som en klen tröst i sammanhanget, eller att det bara är EN midsommar av många fina man har i minnesbanken. 🙂

    Liked by 1 person

  5. Glad midsommar!
    Det hoppas vi med och säkert kan vi njuta en del, även om det förstås blir himla trist utan vatten.
    Ja, det är så vi får tänka 🙂

    Liked by 1 person

  6. Fortfarande inget vatten alltså! Jag hade blitt tokig. Att bo i lägenhet utan vatten känns som en omöjlighet, men när jag ”tvingats” bo i hus (dvs sovit över i mer pittoreska sommarstugor) utan har det gått lite bättre, men ändå. Hoppas det kommer igång snart. Glad midsommar!

    Liked by 1 person

  7. Ett litet tips bara inför midsommar. Det går väldigt bra att dricka öl, vin och sprit istället för vatten. Sen kan ni använda engångstallrikar och tvätta er i nån sjö 🙂

    Liked by 1 person

    • Det är lite så vi tänker, vi har ju andra drycker som dessutom eventuellt gör livet lite enklare i denna svåra stund 😉
      Vi bor alldeles vid älven, men problemet är att det är för kallt i vattnet för att bada än. I alla fall för en badkruka som jag 🙂

      Gilla

Kommentera

