Tom Petty är död

Jag gissar att alla har någon favoritlåt av honom.
För mig har han betytt väldigt mycket och så sent som i helgen satt jag faktiskt och lyssnade igenom en rad låtar som var populära när jag var ung. Förutom Magnum, Journey och några fler grupper, var det just Pettys låtar jag gick igenom.
Så sorgligt att han är borta och han dog alldeles för tidigt.
Om ni får välja en enda låt av honom som väcker många minnen, vilken skulle det då bli?
Själv har jag nog flest minnen till den här:

Dezmin

10 responses to “Tom Petty är död

  1. R I P Tom. Jag har tveklöst flest minnen till den låten med.

    Liked by 1 person

  2. Så sorgligt! 😦 Jag älskar också den där låten mest av hans! Han kommer vara saknad! ❤

    Liked by 1 person

  3. Ja, så trist ☹️
    Into the Great Wide Open har varit favoriten sedan videon med Johnny Depp, det var Depp som fick mig att lyssna och i dag finns Free fallin’ på min ”bästa låtar”-lista.

    Liked by 1 person

  4. Åhh – så sorgligt. Minns så starkt när albumet Full Moon Fever kom 1989 … det har följt mig, nästan, varje dag och i synnerhet Free Fallin´ – Tom Petty föddes i samma årskull som jag.

    Liked by 1 person

    • Visst är det! Tror faktiskt att det är det albumet jag gillat bäst.
      Kan tänka mig att det känns lite extra när det är någon i ens egen ålder som går bort alldeles för tidigt.

      Gilla

  5. I won’t back down.

    Liked by 1 person

Kommentera

