Nästa novell m m

Idag släpper vi e-singeln ”Mitt namn är Lisa” av Sanna Oliv de Vale!
Den ser ut så här:
Lisastor
Handlingen kretsar runt en äldre kvinna i det nya Sverige och hur hon upplever sin vardag.
Novellen finns att köpa hos nätbokhandlarna, bl a här.

Själv har jag fått in lite testläsning som jag ska ta tag i under helgen och ikväll håller jag i nästa skrivkursträff.
Hoppas alla har en fin vecka.
Personligen ser jag verkligen fram emot helgen just nu 🙂

Dezmin

8 responses to “Nästa novell m m

  1. Vad spännande!
    Jag belönade mig nu på morgonen med Henrick Rangsjös novell Onda gärningar som DareMe gett ut. Jag får fortsätta belöna mina skrivframsteg med dessa noveller. Gillar verkligen formatet!
    I dag ska jag börja så smått med råmanuset för nästa historia, ska försöka att inte jaga upp mig så mycket utan ta det luuuugnt 😉 Ha en fin vecka!

    Liked by 1 person

  2. Här händer det grejer 🙂 Både spännande och intressant.
    Får se om jag lyckas ladda ner den … min dator är knäpp och spärrar vissa program – köpt E-böcker tidigare som jag inte kan läsa … men, kanske kan klura ut hur jag ska göra för att ladda ner den på min nya Iphone. Har lärt mig så mycket nytt på sistone så att hjärnan blivit ännu skrynkligare än den redan var 😉
    Veckans två första dagar ägnas åt att komma ikapp efter helgens tre nattpass på raken. Men, har inte ens chans att komma i mål. Jobbar imorgon natt igen samt fredag, lördag- och söndag. Tjoho! Vet inte från månad till månad om det blir mera jobb … men, har hört att decemberschemat håller på att sammanställas. Januari är ett frågetecken ännu så länge.
    Är tacksam för varje krona jag kan dra in … pensionären i mig behöver dem.
    – Förstår att du har en sammanpressad vecka och att du ser fram mot helgen ❤

    Liked by 1 person

    • Ja, det gör det! 🙂
      Om du inte får det att funka på din Iphone, kan du ladda ner gratisprogrammet Digital editions på datorn. Då kan du läsa där utan problem 🙂
      Oj, du står verkligen i. Förstår också att varje krona är viktig för dig ❤

      Gilla

  3. En väldigt gripande och stark novell och lite av ett tidsdokument, det blir som en dokumentation om krocken mellan de människor som växte upp och levde i ett helt annat Sverige, och nuet, med alla kontraster, tyckte det blev så himla tydligt i hennes novell hur mycket som förändrats, och inte alltid till det bättre.
    Hoppas du får en givande helg, även fast det känns lite tidigt att säga det redan. 🙂

    Liked by 1 person

    • Visst är det! Och exakt! Den är verkligen som ett tidsdokument över hur Sverige har förändrats på väldigt kort tid.
      Tack! Hoppas din helg också blir givande, men vi hinner nog höras innan dess 🙂

      Liked by 1 person

Kommentera

