Ödets ironi

Hittills har vi haft en väldigt märklig vinter. Det har varit mer plusgrader än minusgrader, vilket jag inte har något emot. All snö får gärna smälta nu så det blir vår. Men även om det är en önskedröm, förstår jag ju att vi säkert kommer att hinna få både mer snö igen och minusgrader innan vintermånaderna nått sitt slut.
Dock ser det väldigt vanskligt ut när folk kör skoter på älven här nedanför, samt tränar sina travhästar. Jag hade inte vågat mig ut på isen med tanke på hur vädret skiftat fram och tillbaka, men det är ju jag det. Just nu ligger isen nästan lika spegelblank som om vattnet aldrig frusit. Ändå tycks folk inte få nog av att utmana ödet.
Fast ska man ha just ödets ironi i åtanke, kommer det antagligen att gå bra för samtliga av dem. Händer det någon olycka sker den säkert när de korsar en väg, eller gör något annat som anses tämligen riskfritt. Det är ju Michael Schumacher ett tydligt exempel på. Han håller på med en av världens farligaste sporter, men när han förolyckas på allvar, är det när han åker off piste i franska Alperna med sin son. Vi får hoppas att han klarar sig i alla fall.
Ödets ironi alltså. Det är det ödet man får se upp med trots allt.

Dezmin

8 svar till “Ödets ironi

  1. Det där med is tycker jag man ska vara försiktig med när det har varit en skiftande vinter, tycker det känns som en så onödig risk. Men som du säger, händer det något så gör det väl det när man minst anar det på något ”ofarligt” sätt. Ha en trevlig och olycksfri helg 🙂

    Gilla

    • Ja, jag håller helt med dig om att man inte behöver ta onödiga risker. Fast det har inte hänt några olyckor ute på isen idag, så de händer förstås å annat håll i så fall. Ha en olycksfri helg du med 🙂

      Gilla

  2. Och ödet kan man ju aldrig veta åt om! Det kommer i allmänhet helt överraskande. Ja till och med först långt efteråt inser man att det var ödet som spelade nåt spel.

    Gilla

  3. Jamen gud, jag läste det där om Schumacher och tänkte precis samma sak!!! Snacka om ironi! 😦 Fast förolyckas gjorde han väl inte? Vad jag hörde lever han fortfarande fast han ligger nedsövd!

    Gilla

Lämna en kommentar