Skottår

På skottdagen ”får” även kvinnor fria, så alla ogifta kvinnor kan alltså ta chansen idag 😉
Det här är även dagen då min man fyller år på ”rätt” dag, så idag blir det lite firande här.
Årets kortaste månad är snart till ända och jag räknar alltid februari som den sista vintermånaden, så hurra för att vintern är slut!
Jag ska försöka göra ett nytt försök att hitta en spännande bok också. Hade ju tänkt läsa ”Vanishing games”, den finns inte med på bokrean, men jag ska se om bibblan här har den. Kanske kan den ta mig ur min lässvacka 🙂
Vad ska ni göra för spännande på den enda dagen som bara återkommer vart fjärde år?

Dezmin

16 svar till “Skottår

  1. Hm, spännande? Inte mycket. Det är ingen speciell dag för mig och har aldrig varit hehe. Önskar det vore det. Tycker alla kunde vara lediga på skottdagen tex 😉 Med full lön, givetvis 🙂

    Gillad av 1 person

  2. Jag har också en bekant som fyller år idag och det är ju ganska häftigt att bara fylla år vart fjärde år för då åldras man ju inte lika fort 😉
    Gillar Katarinas förslag att alla borde få vara lediga men gärna med fyrdubbel lön eftersom dagen är så speciell 😉

    Gilla

    • Haha, det är sant! Maken brukar skämta med mig och säga att han ju är värsta barnarovet med tanke på hur ung han är och hur gammal jag är 🙂
      Ja, det var ett bra förslag och självklart ska det vara fyrdubbelt eftersom det bara är vart fjärde år man har möjlighet att jobba på den här dagen, även om man får vara ledig 🙂

      Gilla

  3. Vaknade till nyheten om en Oscar till Alicia och blev genast på gott humör. Att det också är sista vinterdagen gör inte saken sämre 🙂 Skottdagen ser ut att bli solig så det får bli en långpromenad senare. Men nu tillbaka till skrivandet – inte dumt med en extradag.

    Gillad av 1 person

    • Ja, jag hörde om det jag med. Skoj! 🙂
      Jag ska också försöka ta mig ut en runda. Har precis gjort en tårta till maken, så då har jag ju gjort mig förtjänt av lite utevistelse med hundarna också 🙂
      Skrivandet är aldrig dumt, speciellt inte när du har en dag extra till ditt förfogande i år 😉

      Gillad av 1 person

  4. Här ska skrivas. Eller snarast läsas manus med pennan i hand.

    Det var ju tur att det blev skrivarkurs det här läsåret. Då fick jag ju liksom en extra skrivkursdag 😉

    Gilla

  5. Jag ser nog mest fram emot att det snart är mars och vår och ljusare ute! Kan rekommendera Öppnas i händelse av min död, den var riktigt rolig vilket jag inte väntat mig och även om den inte var jättespännande så ville jag gärna läsa vidare 🙂

    Gilla

  6. Igår var ingen bra dag, idag blir det bättre. Barnteater med nymålade kulisser!

    Gilla

Lämna en kommentar