10 år idag!

För tio år sedan bodde vi i Fort Lauderdale, Florida och för tio år och ett par dagar sedan, satt jag med min man och diskuterade igenom hur vi skulle tackla orkanen som var på väg in. Det var inte ofta vi åkte ner under orkansäsongen, men just 2004, hade vi tvingats åka ner tidigare än vanligt.
Vi hade två alternativ: Resa bort eller att göra som alla andra, vilket innebar bunkra upp med mat hemma, tanka upp bilen och sitta inne bakom igenspikade fönster och invänta den förödelse som eventuellt kan uppstå i samband med de här orkanerna. På vissa ställen hade folk börjat evakueras.
Man hade redan börjat flyga ut planen ur området, men än fanns det några kvar som avgick till olika destinationer. Så vi började grunna på om det inte var trevligare att helt enkelt ta det första alternativet och åka iväg en sväng. Vi hade redan varit i ”änglarnas stad”, så varför inte dra till ”syndens stad”?
Det var inte ens säkert att vi skulle ta oss iväg, men vi chansade och drog till flygplatsen i Miami. Och hurra! Flyget var inte inställt. Hej då orkanområde och Hallå Las Vegas!
Det är svårt att beskriva den platsen för någon som aldrig varit där, men kortfattat skulle man kunna säga att det är som en stor lekplats för vuxna. Nästan allt är tillåtet där. Det här inlägget skulle kunna bli hur långt som helst bara med händelser och upplevelser därifrån, men jag koncentrerar mig på den största. För när vi ändå var där, slog oss tanken efter ett par dagar, att vi kanske skulle ta och gifta oss. Vi hade varit tillsammans i nästan två år, så varför inte liksom? Ingen av oss hade drömt om något storslaget kyrkbröllop med många gäster heller, så det passade ju bra om vi fick detta avklarat i lugn och ro. Och då kunde vi även lägga pengarna (som vi annars skulle ha lagt på en stor fest för släkt och vänner) på oss själva.
Sagt och gjort. Efter vi köat på Clark County Marriage Bureau, för att intyga att vi inte redan var gifta med någon annan,  tog vi oss en liten shoppingrunda och jag hamnade på Bellagio där alla exklusiva butiker ligger. Inne på Giorgio Armani hittade jag den perfekta klänningen. För ni vet väl att Armani anses betyda tur? Dock hade jag lite otur för jag missade nämligen Robbie Williams med endast 5 minuter, upplyste mig personalen om när jag kom dit. Det var ju lite synd hehe.
Men i alla fall. När shoppingen var avklarad, fick jag även tips om ett bra ställe där man kunde bli sminkad. Nu minns jag inte namnet på den salongen, men jag minns att hon som sminkade mig, även hade jobbat i sminket på den kända serien Melrose Place. Så jag passade på att intervjua henne om skådisarna. Det visade sig att den trevligaste av dem var Heather Locklear och den som var mest arrogant var Thomas Calabro (han som spelade Michael Mancini).
Nåväl, efter det var det dags att välja plats att gifta oss på och till slut föll valet på A Little White Wedding Chapel, där även kändisar som Britney Spears, Bruce Willis och Demi Moore hade gift sig.
Sedan tog vi en limo till en helikopter, där vi och några andra turister flög över ”strippen”. Den ser rätt mäktig ut på kvällarna med alla blinkande neonskyltar.
Som avslutning gick vi och såg Celine Dion.
Idag är det exakt 10 år sedan. Jag tror inte att vårt tioårsjubileum blir fullt lika storslaget, speciellt som vi firar bröllopsdagen i lilla Lycksele, men en fin middag på en restaurang lär det i alla fall bli 🙂
Nu hoppas jag på 10 lika fantastiska år till med dig, Mr Dezmin 🙂 Grattis på tioårsdagen!

Dezmin

28 svar till “10 år idag!

  1. Stort grattis! Får man inte veta vad han heter? 😉

    Gilla

  2. Hurra! Stort grattis, hoppas ni får en jättefin dag!

    Gilla

  3. Vad kul att få höra om det bröllopet! Och bra val att lägga pengarna på sig själv istället för fest. Grattis!

    Gilla

  4. Häftigt gjort! Stor grattiskram ❤

    Gilla

  5. Åh vilken resa, kul att du delar! Min bästa kompis bor i Fort lauderdale sedan tio år och vi har fortfarande inte hälsat på (hon kommer ju ”hem”). Vi ska till Gran canaria i december men nästa trip efter det får nog blir Florida:) Grattis på bröllopsdagen!

    Gilla

  6. Vad häftigt! Grattis på bröllopsdagen!

    Gilla

  7. Wow, vad härligt extravagant det låter. Grattis! (Om än ett par minuter försent)

    Gilla

  8. Grattis! Och vad roligt det var att läsa den berättelsen! Tack! XD

    Gilla

  9. Stort grattis !
    Vilka kontraster 🙂

    Gilla

  10. Wow, vilket minne! Stort grattis en dag i efterskott 🙂

    Gilla

  11. Stort grattis! Häftig upplevelse, men jag blev nyfiken på klänningen, har du ingen bild? 🙂

    Gilla

    • Jo, vi har bröllopsfoton, men maken vill ju inte att jag lägger ut några bilder där han är med. Men jag kan fota klänningen och skicka till dig vid något tillfälle 🙂

      Gilla

      • Nej, det förstår jag, men vore kul att se en bild på klänningen 🙂 Eller så kan du väl ha på dig den vid nåt tillfälle? Om den inte krympt för vissa kläder gör det med tiden, det är nåt med klimatet i garderoben tror jag för vissa kläder blir mindre när de hänger oanvända, det är iaf min erfarenhet 🙂

        Gilla

        • Jag ska se till att du får en bild så fort jag fotat den. Det är alltså ingen bröllopsklänning i den bemärkelsen, utan mer en cocktailklänning. Hehe, om min känning har krympt beror det nog inte på klimatet i garderoben är jag rädd för. Men det var en bra ursäkt som jag ju kan använda mig av om den inte skulle sitta lika bra längre 😉

          Gilla

  12. Vad härligt att du delade med dig av din bröllopshistoria! Och grattis till bröllopsdagen <3!!!

    Gilla

Lämna en kommentar